برخی اعمال نفوذها کار را برای صادرکنندگان سخت کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز پنج شنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، سال گذشته را سال سختی برای صادرکنندگان معرفی کرد و اظهار داشت: با تلاش‌هایی که توسط فعالان اقتصادی انجام شد شرایط کشور به حالت تثبیت رسیده است.

وی افزود: امروز کشور ما مدیون صادرکنندگان است و چیزی به عنوان منابع و دلار نفتی در کشور نمی‌بینیم و اگر کشور به یک حالت تثبیت رسیده‌است به همت فعالان و برگشت ارزی است که با تلاش آنها به کشور بر می‌گردد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از صادر کنندگان با عنوان ژنرال‌های جنگ اقتصادی یاد کرد و بیان داشت: برخی تنگ نظری‌ها و اعمال نفوذها کار را فوق العاده برای این گروه سخت کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته در قانون بودجه بندی را مبنی بر معافیت ارزش افزوده صادرکنندگان و آن را منوط به تسویه حساب ارزی کردند و این سد بزرگی را برای صادرکنندگان به وجود آورد.

کاشفی تصریح کرد: طی ۹ ماهه امسال میزان مالیات ارزش افزوده پرداختی ۳ هزار میلیارد تومان بوده است که بانک مرکزی قبول کرده ۱,۵۰۰ میلیارد تومان آن را برگشت دهد اما تا کنون ۲۳۰ میلیارد تومان آن برگشت خورده است و سازمان امور مالیاتی به دلایل مختلف از پرداخت مبلغ خودداری کرده است.

وی گفت: بر همین اساس از مجلس گله مندیم چرا که این باب را نمایندگان باز کردند تا آقایان تأمین نقدینگی کنند و منابع خود را پر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد: زمانی از تشویقات صادر کنندگان سخن می‌شد اما الان بحث تنبیهات مطرح است که این برای وضعیت کنونی کشور مناسب نیست.

این مسئول خواستار هماهنگی و همدلی بین کارگروه‌های مبادلات مرزی و صادرات شد و گفت: صادرات یک فرایند است و اگر یک حلقه از آن درست کار نکند نمی‌تواند پیش برود.

کاشفی خاطرنشان کرد: مرز سومار به سختی بازگشایی شد و امروز پسندیده نیست به خاطر یک دوربین یا یک سکو بارانداز معطل شود.

وی گفت: استان کرمانشاه یک استان صادراتی است و قدمت طولانی در این راه دارد لذا باید همه مسئولین دست به دست هم دهیم تا شرایط را برای صادرات استان تسهیل کنیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …