برگزاری نشست تخصصی آموزشی کارنه تیر با حضور نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی و گمرک ترکمنستان در اداره کل گمرک لطف آباد 

نشست تخصصی آموزشی کارنه تیر با حضور مدیر کل گمرک لطف آباد و مسئولین ارشدکارنه تیر و ایرو و نمایندگان گمرک کشور ترکمنستان و نمایندگان حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی  و دفتر ترانزیت، فن آوری اطلاعات و امور بین الملل گمرک ایران در گمرک لطف آباد برگزارشد . 

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۱۳۱

زمان انتشار:
۱۹ تیر ۱۴۰۲ – ۱۳:۱۶ بعد از ظهر

۶ بازدید

قربان کریمی مدیرکل گمرک لطف آباد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این گمرک ، از  آمادگی گمرک لطف آباد برای الکترونیکی نمودن اسناد گمرکی و تبادل اسناد و همچنین شبانه روزی شدن مرز لطف آباد در صورت تامین نیروی انسانی خبر داد.

در ادامه این نشست  بهنام  فرامرزیان  مدیر امور حمل و نقل بین المللی کارنه تیر و آ.ت.آ ایران،ضمن تشریح سطح همکاری های بین اتاق ایران و سازمان ایرو  بیان داشتند که طی سال ۲۰۲۱  ایران بعنوان اولین  و برترین کشور از نظر صدور کارنه تیر معرفی شده است. و در خصوص کاهش تشریفات گمرکی در حمل و نقل جاده ای کنوانسیون تیر در واقع یک کنوانسیون گمرکی بحساب می آید  و اگر بدرستی توسط کشور های عضو اجرا شود تشریفات گمرکی به حد قابل توجه ای کاهش می دهد.  وی برای کاهش هزینه های حمل و نقل با وجود تورم جهانی توسط اتحادیه ایرو گفت؛ یکی از مهمترین کارهای سازمان جهانی حمل و نقل بین المللی جاده ای (ایرو) ایجاد مکانیزم سلسله تضمینات تیر است.

واختانگ زرندیا ، مدیر ارشد سازمان ایرو نیز تسهیل تجارت را هدف نهایی این سفر برشمرد و عنوان کرد گمرکات آسیای مرکزی خواستار استفاده از رویه تیر هستند و پتانسیل های خوبی در این بخش وجود دارد که می تواند بسیاری از روندها را تسهیل کند . وی همچنین پیشنهاد داد مسیر سبز در گمرکات ایران ایجاد گردد

مراد گلدی عابدیف مدیر گمرک عشق آباد ترکمنستان  با بیان اینکه کشور ترکمنستان آمادگی لازم جهت برگزاری رویه TirEpd را دارد  گفت برگزاری این امر مستلزم اجرای صحیح ماده ۴۶ کنوانسیون تیر و همچنین تطبیق آن با قوانین گمرک ترکمنستان می باشد.

 

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …