تحقق توسعه اقتصادی با گسترش نقش پژوهش در این حوزه میسر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر توسطی روز چهارشنبه در آئین افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی که با حضور معاون اقتصادی اتاق ایران در اراک برگزار شد، اظهار داشت: مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق بازرگانی استان مرکزی که یک نیاز به شمار می رود، می تواند پایگاهی غیردولتی برای تحقیق و بررسی مسایل و مشکلات و دغدغه های اقتصادی در همه حوزه ها باشد.

وی افزود: کشور در حوزه اقتصادی در شرایط نامطلوب قرار دارد و این مشکلات مخصوص فعالان اقتصادی نیست. متاسفانه مشکلات به قدری زیاد و ریشه ای است که آحاد جامعه این مشکلات را با تمام وجود احساس می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اراک بیان داشت: همه این مشکلات را از جانب دولت، سیاست های دولت و مجریان می دانند که باید گفت غیر از این هم نیست.

وی ادامه داد: ما به عنوان تشکل های اقتصادی و زیرتشکل های کشور در سطح ملی به عنوان اتاق ایران و در استان به عنوان اتاق استان، طبیعتا می توانیم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مسئولین و سیاست گذاران نقش داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اراک تصریح کرد: طبق قانون، اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه تعریف شده است. مشاور بودن یعنی اینکه ما بتوانیم در تصمیم گیری های کلان حضور داشته باشیم و به طور تخصصی راهکارهای اساسی ارایه کنیم. بهره مندی از فرهیختگان برای رفع نواقص نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه در همه حوزه ها می تواند برون شد از بحران ها و تنگناها را تسریع بخشد.

توسطی اظهار داشت: بنابراین باید با همدلی و یکرنگی و به دور از جناح بازی به یک تصمیم سازی درست ملی برسیم تا بتوانیم همانند گذشته با سربلندی از بحران های پیش رو عبور کنیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …