ترکش مبارزه با فساد به سمت دستگاه های اجرایی استان رفته است

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کیانی پور عصر چهارشنبه در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: ما به هر بانک و موسسه ای مراجعه می کنیم، این فضا دست و پای مدیران ما را بسته و تحت تاثیر قرار داره است و علیرغم تلاش ها برای راه اندازی واحد ها و رشد تولید، متاسفانه ترکش های مبارزه با این مفاسد به سمت تمام دستگاه های اجرایی رفته و فضای کسب و کار ما متاثر از این رفتار است.

کیانی پور خاطرنشان کرد:  بحث مبارزه با مفاسد و فساد در کشور و استان در دستور کار همه قوا قرار گرفته است و از طرفی بهبود معیشت مردم و رفع مشکلات افزایش نرخ ارز و مقابله با تحریم ظالمانه علیه کشور موضوعاتی است که بر روی آن هدفگذاری و تاکید شده است.

کیانی پور گفت: مدیران ما و به ویژه حوزه صنعت، معدن و تجارت به جدیت درگیر کنترل بازار، قیمت های تمام شده کالا، دغدغه تولید و حوزه های مختلف است و ما نیز درگیر این مواردیم و امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی که ما نیز اعتقاد داریم که اگر در جایی فساد باشد باید بدون اغماض برخورد شود، فضای کسب و کار استان را تحت الشعاع قرار داده است.

کیانی پور با اشاره به رتبه استان در نرخ بیکاری، تصریح کرد: ما به لحاظ نرخ بیکاری شرایط مناسبی داشته و در میانه جدول استان ها قرار داریم و این نتیجه تلاش ها در مجموعه دولت و اهتمام بخش خصوصی است.

کیانی پور گفت: ما برای اینکه سرمایه های اجتماعی از بین نرود حمایت متولیان را نیاز داریم که آن دسته از واحد هایی که تلاش واقعی می کنند مورد توجه قرار گرفته و همچنین باید در حوزه کسب و کارهای جدید نگاه و مکانیزمی تعریف شود که با بهبود فضای کسب و کار، حرکت به سمت جلو را داشته باشیم.

کیانی پور با اشاره به اعزام هیات تجاری استان به خارج از کشور گفت: دولت و دولتمردان به دلیل اینکه تجارت زمینه ساز ارتباط سیاسی بین ملت ها است، بر روی دیپلماسی اقتصادی به شکل جدی تاکید دارند.

کیانی پور با بیان اینکه در همین راستا  هیاتی طراحی و به کشور اسلواکی سفر کرد و ملاقت ها و گفتگوهای مناسبی نیز رقم خورد، تصریح کرد: در یک رویداد بزرگ ۲۱ کشور اروپایی و کشورهای چین و تایوان در اسلواکی حضور داشتند و خروجی های مناسبی نیز داشتیم.

کیانی پور افزود: در این برنامه ۱۸۰ شرکت حضور داشت و گفتگوهای مناسبی انجام شد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …