تشریح اقدامات و عملکرد گمرک در نخستین همایش پلیس گمرک کشور/ افزایش ۲۰۵ درصدی درآمد گمرکی واریزی به خزانه در سال جاری

از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران انجام گرفت

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نخستین همایش پلیس گمرک کشور آخرین اقدامات و عملکرد گمرک را تشریح کرد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۱۶۸

زمان انتشار:
۹ مرداد ۱۴۰۲ – ۲۰:۴۷ بعد از ظهر

۲۱۸ بازدید

 

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی-اقتصادی و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، دکتر محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته توسط گمرک و همکاری دستگاه های مرتبط، به رغم تمام محدودیت ها و تحریم های موجود، گمرک ایران درسال ۱۴۰۱ تشریفات گمرکی ۱۱۳ میلیارد دلار کالا در حوزه واردات و صادرات را انجام داد.

رضوانی فر با بیان اینکه از این میزان تجارت خارجی کشور در سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار صادرات و ۶۰ میلیارد دلار واردات بوده است، اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از وزن و ۴۴ درصد از ارزشِ مجموع صادرات کشورمان به صادرات محصولات پتروشیمی اختصاص داشت.

وی در خصوص مقاصد صادراتی کالاهای کشورمان در سال ۱۴۰۱ گفت: بزرگترین مقاصد صادراتی کشورمان چین، عراق، ترکیه، امارات و هند بوده است که حدود ۷۳ درصد از وزن و ۷۶ درصد از ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص دادند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه درآمدهای گمرکی کشور یک درآمد پایدار و نقش موثری در تنظیم سیاست های تجاری کشور دارد، افزود: در ۴ ماهه سال جاری بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمدهای گمرکی به خزانه واریز شد، که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۵ درصد افزایش داشت.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه میزان درآمدهای گمرکی به تفکیک حقوق ورودی کالاها، خودرو، تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۰ ردیف درآمدی گمرک به میزان ۲۲ هزار و ۳۸ میلیارد تومان بود، افزود: درآمد حاصل از وصول مالیات بر ارزش افزوده از طریق گمرک و واریزی به خزانه در ۴ ماهه سال جاری ۲۸ هزار و ۱۴۱ میلیارد‌ تومان بوده که ۲۳۵ درصد افزایش نشان می دهد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …