توسعه اقتصاد کشور با تقویت بخش خصوصی/ اقتصاد نفتی و رانتی آفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کیانی پور ظهر سه شنبه در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن استان افزود: بخش صنعت و معدن خط مقدم رفع مشکلات تولیداست، اما علیرغم همه تلاش ها و اقدامات انجام گرفته، خروجی آنچنان قابل قبول و مطلوبی در این حوزه محقق نشده است.

کیانی پور با بیان اینکه بخش خصوصی خسته تر و خسته تر از قبل شده است، ابراز داشت: لجام گسیختگی در بازار ارز و نوسانات ضربات زیادی را به تولید کنندگان، فعالین اقتصادی و بخش خصوصی وارد کرده است.

کیانی پور با طرح چندین سوال، خاطر نشان کرد: باید دید چه میزان رفتارهای داخلی ما اقتصاد کشور را زمین گیر کرده است.

وی افزود: سیاست های اشتباه در حوزه بنگاه های اقتصادی کوچک باعث شد ضربات زیادی به این حوزه وارد شود و عدم حمایت در حوزه ورود محصولات به بازار هدف و تزریق سرمایه در گردش از موارد قابل طرح در این حوزه است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به برجام، کنترل تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی در دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: باید دید چرا در دولت دوازدهم نوسانات مختلف و محسوسی در حوزه اقتصادی کشور رقم خورده و چرا با تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز، بازار ثانویه آن ایجاد نشد.

کیانی پور گفت: سیاستی که دولت خود را متولی اقتصاد بداند تجربه ای شکست خورده است و حرکت به سمت اقتصاد آزاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی لازمه برون رفت از شرایط ایجاد شده است.

کیانی پور خواستار بکارگیری سیاست های کانالیزه و کارشناسی شده در توسعه اقتصادی شد و بیان داشت: رفع معارضات و مشکلات پیش روی بخش خصوصی و تولید استان ضروری است.

وی با بیان اینکه دشمنان شاکله کشور را هدف قرار داده اند، خواستار برنامه ریزی اصولی و هدفمند برای توسعه اقتصادی کشور و مقابله با اقدامات دشمنان با حمایت مناسب از تولید کنندگان کشور شد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …