ثبت نام دهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی از امروز+ شرایط دفترچه راهنما

دفترچه راهنمای ثبت نام دهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی از امروز یکشنبه ٢٠ فروردین ماه ۱۴۰۲ منتشر و ثبت نام نیز از امروز شروع و تا پایان روز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

 

دهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی برای ۱۶ دستگاه اجرایی در کل کشور برگزار می‌شود. در این آزمون ۵۰۲۲ نفر جذب خواهند شد که ۵ خردادماه آزمون آن برگزار می‌شود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان تات، سازمان ثبت اسناد، وزارت راه و شهرسازی، سازمان شیلات، سازمان پزشکی قانونی، شرکت زیرساخت، پست بانک، دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان، سازمان ملی استاندارد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ملی بهره وری، سازمان علوم و زمین، بانک توسعه صادرات، سازمان نقشه‌برداری، سازمان امور مالیاتی از جمله ۱۶ دستگاه‌های متقاضی نیرو هستند.

تا زمان انتشار دفترچه رسمی ثبت نام دهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی..http://www.hrtc.ir تا ساعاتی دیگر، می‌توانید دفترچه غیررسمی که در روزهای اخیر منتشر شده است را مطالعه کنید.

دفترچه غیر رسمی ۴_۵۸۷۳۱۹۲۸۴۳۲۶۲۰۳۸۵۸۷

برخی شرایط ثبت نام و برگزاری دهمین آزمون استخدامی فراگیر بر اساس مقررات مربوط:

با توجه به ابلاغ «دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی، تخصصی و اختصاصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی کشور» در اسفندماه ۱۴۰۱، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، جذب و استخدام افراد به صورت رسمی و پیمانی از محل مجوزهای استخدامی، صرفاً بر اساس این دستورالعمل انجام خواهد شد.

تعاریف
حیطه عمومی امتحان: شایستگی­‌های مشترک مورد نیاز نظام اداری شامل: معلومات عمومی، هوش و توانمندی ذهنی و روانشناختی، صداقت و امانت، روحیه خدمت به مردم، نظم­‌پذیری، آشنایی با قوانین و مقررات اداری، فناوری اطلاعات، زبان و ادبیات فارسی، زبان خارجه و معارف اسلامی.

حیطه تخصصی امتحان: شایستگی‌های داوطلبان استخدام ناظر به تخصص‌های مورد نیاز برای تصدی شغل مورد نظر.

حیطه اختصاصی امتحان‌: شایستگی‌­های منحصر‌به‌فرد مرتبط با اقتضائات و شرایط خاص انجام مأموریت‌­ها، محیط شغلی دستگاه و محیط جغرافیایی محل خدمت.

حد نصاب: کسب حداقل پنجاه درصد (۵۰%) میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی امتحان مشترک فراگیر و شصت درصد (۶۰%) برای حیطه تخصصی و اختصاصی امتحان مشترک فراگیر در هر سهمیه استخدامی- شغل- شهرستان در هر یک از دستگاه‌های اجرایی.

شرایط عمومی ثبت نام دهمین آزمون استخدامی:
الف) انجام خدمت دوره ضرورت و یا معافیت دائم برای مردان

ملاک عمل درخصوص محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، اتمام خدمت دوره ضرورت و یا معافیت دائم، سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر و برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر می‌باشد.

ب) شرط سنی برای شرکت در آزمون

هر چند دستورالعمل جدید در خصوص شرط سنی شرکت در آزمون ساکت است، اما از مجموع مقررات قبلی و آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و همچنین دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش این موارد قابل استخراج است:

شرط سنی برای شرکت در آزمون عبارت است از:

– داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (۴۰) سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس).

تذکر: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.

تذکر: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات الزم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛

– داوطلبانی که در جبهه‌ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند به میزان حضوردرجبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌ها؛

– داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروههای ضد انقلاب درآمدهاند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه

تذکر: به موجب بند (الف) ماده ۱۵ قانون حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (۵) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق‌الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۵/۲ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می‌باشد.

شرط لازم برای انتخاب افراد جهت مراحل بعدی و انجام ارزیابی تکمیلی، کسب حد نصاب می‌باشد و انتخاب افراد براساس مجموع نمره فضلی آنان (با وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%) برای حیطه تخصصی و اختصاصی) به تعداد سه (۳) برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل – محل مورد تقاضا صورت می‌پذیرد.

الف) سؤالات عمومی

تعداد سوالات امتحان عمومی حداقل۱۰۰ و حداکثر ۱۵۰سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه‌‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.

سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد. همچنین، اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.

ب) سؤالات حیطه‌های تخصصی و اختصاصی

سوالات حیطه­‌های تخصصی در امتحان مشترک با توجه به شغل مورد نظر و به صورت چهار گزینه‌‌ای با احتساب یک سوم نمره منفی به تعداد حداقل۵۰ و حداکثر ۱۰۰ سوال خواهد بود.

سهمیه‌ها و امتیازات استخدامی:
الف) سهمیه داوطلبان بومی

با توجه به قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب سال ۱۳۹۹) مبنی بر ایجاد اولویت برای داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و شهرستان مراکز استان­ها) در امتحانات مشترک فراگیر داوطلبی بومی شهرستانی تلقی می­شود که “متولد” یا “ساکن با سابقه ده سال سکونت” در همان شهرستان باشد. بومی بودن افراد به طرق ذیل احراز می‌گردد:

۱‏‏- شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.

۲‏‏- استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت به موجب تأیید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا با ارائه مدارک و مستندات ذیل امکان‌پذیر خواهد بود:

الف- داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تأیید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه؛

ب- گواهی اشتغال به‌کار رسمی، پیمانی و قراردادی در بخش دولتی و عناوین مشابه در بخش خصوصی مشروط به پرداخت حق بیمه.

توجه: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تأیید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه می‌تواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تأیید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.

۳- داوطلبان بومی شهرستانی نسبت به سایر داوطلبان غیربومی دارای اولویت می باشند. اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد: «نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون مشترک فراگیر (مجموع وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%) برای حیطه تخصصی و اختصاصی) با ضریب یک و چهار دهم (۴‏‏‏‏‏/۱) پس از تعیین حدنصاب و قبل از معرفی افراد مشمول برای سایر مراحل استخدام، محاسبه و ملاک عمل قرار می‌گیرد.

ب) سهمیه ایثارگران

ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

ج) سهمیه معلولان

سهمیه استخدامی معلولین در صورت کسب حدنصاب، سه درصد (۳%) است.

حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه سه درصد (۳%) معلولین تا سقف سهمیه مربوطه بر اساس کسب حداقل پنجاه درصد (۵۰%) میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%) برای حیطه‌های تخصصی و اختصاصی امتحان مشترک فراگیر محاسبه و مبنای معرفی داوطلبان مذکور برای انجام سایر مراحل قرار می گیرد.

د) امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

در اجرای ماده (۱۵) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (موضوع مصوبه شماره ۲۷۸‏‏/۶۹۳۸۵ مورخ ۱۹‏‏/۰۸‏‏/۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی)، رعایت بند (ت) ماده (۱) این قانون و تبصره بند مذکور و موارد ذیل الزامی است:

۱- به ازای تاهل و داشتن هر فرزند، یک‌سال به سقف محدوده سنی داوطلب که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج گردیده، اضافه خواهد شد. سنوات قابل افزایش برای تاهل و داشتن فرزند موضوع این ماده، حداکثر پنج (۵) سال می­باشد.

۲‏‏‏‏- به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو (۲) درصد، حداکثر تا ده (۱۰) درصد به مجموع امتیاز آزمون مشترک فراگیر داوطلب اضافه می­شود.

امتیازات بالا با رعایت تبصره بند (ت) ماده (۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعمال می‌شود.

تذکرات مهم:
مدارک تحصیلی پایین­‌تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در آگهی استخدامی و همچنین مدارک معادل، برای شرکت در امتحان مشترک و استخدام مجاز نمی‌باشد.
مسئولیت بررسی مدارک، مستندات و اطلاعات خوداظهاری داوطلبان برعهده دستگاه اجرایی می باشد.
مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام‌شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، ارزیابی تکمیلی و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود داوطلب به ‌اشتباه یا به‌ عمد اطلاعات خلاف واقع ارائه داده و یا فاقد شرایط مندرج در دفترچه امتحان مشترک فراگیر ‌باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌شود.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …