جمهوری‌ آذربایجان به تعهد سرمایه‌گذاری در راه‌آهن آستارا عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ذاکری ظهر شنبه در آئین معارفه مدیر کل جدید گمرک آستارا با تاکید بر اینکه طرف آذری باید زیر ساخت‌های لازم را در راه آهن آستارا – آستارا فراهم کند، اظهار کرد: قرار داد راه آهن آستارا در قالب طرح بیوتی بسته شد و جمهوری آذربایجان در زمینه تکمیل این پروژه کم کاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئول این پروژه که جمهوری آذربایجان است باید به تعهدات خود در تکمیل زیرساخت‌ها عمل کند، افزود: گمرک ایران در راه آهن آستارا فراتر از وظایف قانونی خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه مرزهای سه گانه آستارا یعنی ریلی، زمینی و دریایی برای کشور بسیار مهم است، گفت: نگاه به گمرک آستارا یک نگاه ملی است و گمرک آستارا همانند یک دانشگاه ویژه مدیریت، اهمیت مهمی برای گمرک کشور دارد.

ذاکری با اشاره به اینکه گمرک آستارا از گمرکات منحصر به فرد در کشور است، گفت: معیشت مردم آستارا به این گمرک وابسته است و شهروندان این شهرستان به عنوان مرزبانان فیزیکی و سیاسی در این منطقه از کشور از گمرک آستارا تأمین معیشت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران به آمار هفت ماهه تجارت خارجی ایران اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه سال جاری ۳۸ میلیارد دلار تجارت خارجی صورت گرفته است که از این مقدار ۱۸ میلیارد دلار صادرات بوده که ۱۴ میلیارد دلار آن با کشورهای همسایه بوده و ۲۰ میلیارد دلار نیز واردات بوده است.

ذاکری نگاه ویژه به همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه را از جمله سیاست‌های اقتصادی کشور عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به روابط تجاری با کشورهای همسایه تاکید دارند.

وی بر ضرورت رفع مشکلات موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تاکید کرد و گفت: مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.

ذاکری در ادامه از افزایش دستگاه ایکس ری و همچنین باسکول در گمرک آستارا برای تردد ایمن و روان در مسیرهای ورودی و خروجی محوطه گمرک آستارا و جلوگیری از ورود و خروج هر نوع کالای قاچاق خبر داد.

حتما ببینید

از تابستان آینده، وارد فاز دوم گمرک هوشمند خواهیم شد

وزیر اقتصاد در آیین رونمایی از فاز اول گمرک هوشمند:  وزیر امور اقتصادی و دارایی …