حضور  فعال گمرک در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان 

نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در محل هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد. 

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۱۴۴

زمان انتشار:
۲۷ تیر ۱۴۰۲ – ۱۲:۰۵ بعد از ظهر

۴۰ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان گیلان ،مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پس از پایان کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که به میزبانی شهرستان مرزی آستارا در استان گیلان برگزار شد، با اشاره به گسترش و ارتقای همه جانبه مناسبات، تسهیل مبادلات و همکاری های اقتصادی در بخش های مختلف، اظهار کرد: در استان سرافراز گیلان و در شهر زیبای آستارا و مردم خونگرم این شهر و استان نشست بسیار خوبی با شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان داشتیم که بسیار مثمرثمر بود.

وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی با کشور جمهوری آذربایجان در حال اجرا داریم، افزود: ما مرز مشترک بسیار طولانی با جمهوری آذربایجان داریم و مرزهای تجاری ما گسترده و شبکه حمل و نقل کریدوری ما شبکه بزرگی است و برنامه های بسیار خوبی برای کریدور شمال – جنوب با آذربایجان در دست اجرا داریم.

بذرپاش تصریح کرد: پل مرزی اتومبیل رو آستارا – آستارا به اتمام رسیده است و از این رو قرار شد پایانه مرزی در حاشیه این پل احداث و به سامانه های گمرکی و مرزبانی دو کشور متصل شود.

وزیر راه، بر فعال سازی بازارچه‌های مرزی مشترک که یکی از اصلی ترین ظرفیت های توسعه تجارت با کشورهای همسایه است، تاکید کرد و گفت: امیدواریم ارتقای بازارچه های مرزی هم در طرف ایرانی و هم در طرف آذری را شاهد باشیم.

پذرپاش از گفت وگو با طرف آذری در رابطه با شکایت کامیون‌داران دو کشور خبر داد و افزود: قرار بر این شد تا کمیته مشترکی تعیین شود و موارد را بررسی و در دو ماه آینده نسبت به رفع آن اقدام کنیم تا موجب تسهیل در روابط و رفت و آمدهای ترانزیتی شود.

در پایان نشست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که به ترتیب ریاست هیئت های ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارند، از زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی و ریلی، پل جدید بتنی اتومبیل رو، مسیر ۱۴۰۰ متری در حال احداث بعد از این پل و در سمت آستارای ایران، بارانداز ریلی آستارا – آستارا و پل فلزی قدیمی بر روی رودخانه مرزی آستارا چای شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان بازدید کردند.

در این دیدار دکتر عباسی استاندار گیلان خواستار رونق بخَشی بازارچه مرزی وحوزه مسافری،افزایش ظرفیت پذیرش کامیونهای صادراتی وترانزیتی ازناحیه جمهوری آذربایجان شد و افزایش تعاملات اقتصادی دوطرف را  اعلام نمود.

براساس این گزارش،روسای دو هیئت ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در جریان این بازدیدها بر توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و تسریع در ادامه پروژه بارانداز ریلی آستارا و همچنین اتصال آزادراه باکو – آستارا – آستارا تاکید کردند.

در این دیدار مشترک  توسعه کریدور شمال – جنوب، توسعه بارانداز ریلی آستارای جمهوری اسلامی ایران و مسائل مختلف تجاری و اقتصادی، حمل و نقل و تجاری و پروژه های در حال اجرا و راکد مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت. همچنین نحوه کاربری از پل جدید خودرویی بتنی آستارا – آستارا بر روی رودخانه مرزی آستارا چای که با هدف تسهیل و تسریع در انتقال کالاها و تردد خودروهای سبک و سنگین راه‌اندازی در مرز آستارای دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرار داشت  از مهم‌ترین دستورات کاری این نشست مهم اقتصادی بود.

در این  کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران و شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر آذربایجان که ریاست هیئت های ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را بر عهده داشت،  مقامات استانی گیلان و معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه  گمرکات گیلان حصور داشتند.

 

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

از تابستان آینده، وارد فاز دوم گمرک هوشمند خواهیم شد

وزیر اقتصاد در آیین رونمایی از فاز اول گمرک هوشمند:  وزیر امور اقتصادی و دارایی …