حضور ۱۴ سفیر کشورهای خارجی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: این رویداد فرصتی استثنایی است تا ما بتوانیم توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل را در ابعاد مختلف به ویژه گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار حضور ۱۴ نفر از سفرای کشورهای خارجی در این رویداد، رایزنان اقتصادی و کارشناسان این حوزه نیز در نشست سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان شرکت کرده تا بیش از گذشته با این بسترهای مناسب مهیا شده آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سفرا، رایزنان و دیگر میهمانان این رویداد چهارشنبه عصر وارد اردبیل شده و بعد از استقبال در فرودگاه در اماکن تاریخی اردبیل حاضر شده و بازدیدی را از این اماکن انجام می‌دهند.

محمدی ادیب افزود: این میهمانان چهارشنبه شب در ضیافت شام تدارک دیده شده در استان حاضر شده و روز پنجشنبه صبح افتتاحیه رویداد پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نشست اقتصادی اعضای شرکت‌کننده در این رویداد با مسئولان استانی نیز روز پنجشنبه برگزار شده و روز جمعه نیز حضور سفرای کشورهای عضو اکو و برخی دیگر از کشورها را در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهد خواهیم بود.

محمدی علاقه‌مندی خاص دبیرکل اکو را برای حضور در این رویداد یادآور شد و اضافه کرد: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این رویداد میزبان استان اردبیل خواهد بود.

وی از همراهی ۱۹ خبرنگار بین‌المللی برای پوشش خبری این رویداد به همراه رسانه‌های داخلی و استانی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم از این فرصت استثنایی برای معرفی و شناساندن قابلیت‌های استان و برندسازی در این بخش استفاده کنیم تا در ابعاد مختلف قطب گردشگری کشور به ویژه سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و منطقه مغان بیشتر معرفی شود.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با رایزنی با آژانس‌های بین‌المللی و تورلیدرها سعی خواهیم کرد تا از همراهی گردشگران داخلی و خارجی نیز استفاده کرده و تورهایی را در سال‌جاری به مقصد استان اردبیل دایر کنیم.

وی تصریح کرد: این مراسم قرار است از شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش مستقیم شده و رویداد ۲۰۲۳ اردبیل بیش از گذشته مورد توجه در حوزه تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار گیرد.

محمدی گفت: ما در اولین فرصت بعد از ماه مبارک رمضان و گذر از فصل سرما استفاده کردیم تا این رویداد را آغاز کنیم که انتظار می‌رود این برنامه سرآغازی برای تحول در صنعت گردشگری استان اردبیل باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از همکاری اتاق بازرگانی در تدارک مناسب و میزبانی شایسته از میهمانان و سفرای کشورهای خارجی در ابعاد مختلف قدردانی کرد و افزود: ما هماهنگی‌های بیشتری را با اتاق بازرگانی انجام دادیم و قرار است در فرودگاه مشارکت اتاق بازرگانی را در استقبال از ۹۵ نفر از میهمانان داخلی و خارجی شاهد باشیم که به صورت هواپیمای چارتر به استان اردبیل سفر خواهند کرد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …