دولت در ارتباط با موضوع بندر خشک اصفهان‌ سردرگم مانده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی  عصر  پنج شنبه در دیدار اعضای نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، با اصحاب رسانه استان اصفهان با اشاره به عدم تاسیس بندر خشک‌ در اصفهان اظهار داشت: موضوع بندر خشک هیچ ارتباطی با اتاق بازرگانی اصفهان ندارد، دولت محترم به تازگی متوجه شده است که بخش خصوصی نمی‌تواند متولی بندر خشک در اصفهان‌باشد.

وی افزود:  این در حالی است که ما سه الی چهار هکتارزمین به منظور بندر خشک در اصفهان به صورت فریز کرده برای تحویل موقت داشتیم و اگر دو یا سه سال قبل اجازه تاسیس بندر خشک را به ما می‌دادند می‌توانستیم تا زمانی که این بندر در محل اصلی آن تاسیس شود، بندر خشک را در  محل موقت داشته باشیم اما گویی دولت نمی‌داند در  ارتباط با بندر خشک در اصفهان چه می‌خواهد انجام دهد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه این جلسه به تشریح دست‌آوردهای کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی پرداخت و گفت: چهار سال از عمر کاری دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان گذشت و در حال سپری کردن روزهای پایانی این دوره هستیم، طی این دوره مباحثی چون احیای آب زاینده رود، قطار سریع السیر اصفهان و فرودگاه را به دولت ارائه کردیم که دولت از انجام آن کوتاهی نمود و در نهایت بخش خصوصی پیگیری های لازم در این  ارتباط را به عهده گرفت.

افتتاح کمیسیون معدن و شورای عالی بانوان در دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان

وی اضافه کرد: در این‌دوره کمیسیون معدن برای نخستین بار در اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد شد چراکه اصفهان یک استان معدنی است و توانمندی آن را دارد که در این‌ ارتباط فعالیت‌های خوبی انجام‌دهد، ضمن این‌که کمیسیون اجتماعی و شورای عالی بانوان نیز برای نخستین بار در دوره هشتم افتتاح شد و اقدامات خوبی انجام داد.

سهل آبادی به همراهی ۱۷ تشکل با اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و افزود: ۱۵ نفر از اعضای اتاق نیز مسئولیت کمیسیون‌های مختلف را برعهده داشتند و توانستند طی دوره گذشته و با همکاری تشکل‌ها اتفاقات خوبی را برای استان اصفهان رقم بزنند.

سهل آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر اتاق بازرگانی اصفهان از جمله فعال‌ترین اتاق بازرگانی های کشور است چرا در اتاق بارزگانی ایران نماینده‌ای ندارد، گفت: دلیل این اتفاق آن است که در  این دوره به جمع بندی نرسیدیم و در اتاق ایران نماینده ای نداشتیم، تنها یک دوره در هیئت رئیسه کاندیدا داشتیم، اما به فضل الهی در دوره آینده جایگاه اتاق بازرگانی اصفهان متفاوت خواهد بود و شرایط بهتری را رقم خواهیم زد.

مشکل کارگو در فرودگاه شهید بهشتی رفع می شود

ریبس اتاق بازرگانی اصفهان در توضیح مشکل کارگو در فرودگاه شهید بهشتی، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان‌ در دوره گذشته زحمات فراوانی در  ارتباط با مشکل کارگو ( خدمات حمل بار مسافران تا هواپیما) کشید، به لطف خدا پیمانکار کارگو اکنون انتخاب شده است و از ابتدای هفته جاری شروع به کار کرده است، مسئله‌ای که باقی  می‌ماند این است که مسیری حدود ۲۰۰ متر از کارگو تا باند فرودگاه وجود دارد که پیمانکار آن نیز انتخاب شده و به زودی این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

وی در بیان‌عملکرد کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی با اشاره به فعالیت کمیسیون آموزش، گفت: طی چهار سال پیاپی کمیسیون آموزش اتاق حائز رتبه اول آموزش بین اتاق های کشور شد و تعداد نفر-ساعت آموزش داده شده آن نسبت به سایر اتاق های کشور بسیار متفاوت بوده است به طوری که توانستیم به مجامع بین المللی راه پیدا کنیم.

حضور پررنگ فعالان اقتصادی در انتخابات دوره نهم اتاق ضرورت دارد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با ابراز امیدواری در ارتباط با حضور پررنگ فعالان اقتصادی در انتخابات دوره نهم اتاق در ۱۱ اسفند ماه جاری افزود: اتاق بازرگانی اصفهان سه هزار و ۱۰۰ عضو دارد که بعد از اتاق تهران بزرگترین و مطرح ترین اتاق کشور به شمار می رود.

وی لازمه نجات کشور از بحران اقتصادی را همراهی و ورود بخش خصوصی به عرصه اقتصاد دانست و گفت: در همین راستا تمامی فعالان و صاحبان صنایع که از تجربه کاری مطلوبی برخوردار هستند را برای همراهی در این مسیر فرا می خوانیم.

سهل آبادی ضمن تسلیت شهادت پاسداران حادثه تروریستی شب گذشته گفت: شکی نیست که دشمنان پیرو خصومت با مردم ایران و حضور باشکوه آنان در راهپیمایی۲۲ بهمن، دست به چنین عمل شومی زدند، لیکن ای کاش راهبانی مسیر حرکت اتوبوس حامل فرزندان این آب و خاک به شکل بهتری انجام می‌شد تا شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …