راه اندازی اتاق بازرگانی در آستارا ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی گیلان که با حضور تجار و بازرگانان آستارا در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در سال جاری از طریق گمرکات استان گیلان ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده و در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزن ۳۳ و از نظر ارزش ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مرز آستارا در ایام مقابله با کرونا جز مرزهای فعال کشور بود و باید صادرات و واردات کالا از طریق آن تسهیل و از ظرفیت دبیرخانه اوراسیا در گیلان به درستی استفاده شود، افزود: آستارا با برخورداری از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی می‌تواند در صادرات کالاهای غیر نفتی نقش آفرین و مثبت باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان باید به تعهدات ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در طرح توسعه بارانداز و راه آهن آستارا-آستارا عمل کند، اظهار کرد: راه اندازی اتاق بازرگانی در آستارا با توجه به موقعیت تجاری این شهرستان ضروری است و الحاق بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی آستارا به منطقه آزاد انزلی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا استفاده می‌شود و بندر آستارا برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ، ظرف ۶ ماه لایروبی خواهد شد و از ۵۰۰ هزار متر مکعب مصالح قابل برداشت از آن، در اجرای طرح‌های عمرانی استفاده خواهد شد.

استاندار گیلان، تصریح کرد: کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ضروری است و ادارات کل گمرک و بنادر و دریانوردی استان، صدور آن را هر چه سریع‌تر پیگیری کنند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …