رایزنی تجار سلیمانیه و کرمانشاه برای افزایش مراودات اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر، اتاق بازرگانی استان کرمانشاه امروز یکشنبه میزبان هیئتی تجاری از اقلیم کردستان عراق بود که به منظور افزایش همکاری و تعامل با بازرگانان به استان کرمانشاه سفر کرده‌اند.

این هیئت به مدت سه روز در استان حضور دارند و افزایش همکاری و تعامل هر چه بیشتر بازرگانان کشور و به ویژه استان با کشور عراق و اقلیم کردستان از اهداف سفر آن‌ها است؛ همچنین عصر امروز این هیئت نشستی با استاندار کرمانشاه دارند.

فعالان اقتصادی استان کرمانشاه صبح امروز با این هیئت نشست داشتند و بحث هایی در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان کرمانشاهی و سلیمانیه عراق و فرصت‌های موجود مطرح شد.

احمد کلاری یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با هیئت تجاری سلیمانیه عراق که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد به بیان مسائل و مشکلات مرز پرویز خان پرداخت و اظهار داشت: حدود ۲۶ سال از فعالیت این مرز می گذرد خوشبختانه تا کنون مشکل حاد بسیار بزرگی در این مرز حادث نشده است.

وی افزود: نتیجه تلاش مشترک استان کرمانشاه، سلیمانیه و گرمیان تبدیل شدن این مرز به یکی از مهم ترین مرزها شده که در حال حاضر ۴۷ درصد صادرات این دو کشور از طریق تبادلات این مرز صورت می گیرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق بیان کرد: در شرایط کنونی که در ایران حاکم است این مرز می تواند منافع تجاری خوبی برای دو طرف فراهم کند و لازم است مشکلات را هر چه سریعتر مرتفع کنیم.

کلاری یادآور شد: مرز پرویز خان یکی از راههایی است که می تواند کالاهای ایرانی را از طریق اقلیم کردستان به سوریه برساند.

وی تصریح کرد: امروز در نشستی که با استاندار داریم مشکلات این مرز را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم تجار و بازرگانان ایران هم در این راستا همکاری کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق عنوان کرد: با توجه به اینکه ایران در شرایط سخت همواره در کنار کشور عراق بوده است ما نیز حمایت خود را از بازرگانات ایران اعلام می کنیم و آمادگی داریم از طریق بازارچه های مرزی کالاهای مورد نیاز را در اختیار ایران قرار دهیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …