روابط اقتصادی ایران و صربستان تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان تودورویچ پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای بررسی وضعیت اقتصادی و ایجاد نقطه مشترک ارتباطی صربستان با شهرهای مختلف ایران سفرهایی را در دستور کار قرار داده‌ام، اظهار داشت: چندی پیش به اصفهان سفر کردم، بعد از آن به شیراز، قزوین و همدان رفتم و امروز مجدد به اصفهان بازگشته‌ام.

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصادی در نگاه نخست راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و صربستان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: البته این امر زمان بر است و تا رسیدن به این مهم در حال حاضر در قالب کمیته‌ای روابط اقتصادی دو کشور ادامه خواهد داشت.

ایران و صربستان ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اقتصادی دارند

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های خوبی در زمینه مشارکت‌های اقتصادی با صربستان دارد، ادامه داد: زمینه‌های همکاری و مرداوات اقتصادی بین دو کشور زیاد است و از آن جمله می‌توان به میوه، صنعت ساختمان و … اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده‌ترین چالش ارتباطات ایران و صربستان تبادل پول است، ابراز داشت: امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

تودورویچ با اشاره به بحران کرونا رفته رفته رو به بهبود است و این امر می‌تواند ارتباطات بین کشورها را توسعه دهد، ابراز داشت: هدف ما تشکیل کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و صربستان است و برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که در ایران و صربستان هر کدام یک منطقه ویژه اقتصادی داشته باشیم.

روابط سیاسی بین کشور ایران و صربستان بسیار خوب است

وی با بیان اینکه روابط سیاسی بین کشور ایران و صربستان بسیار خوب است، تصریح کرد: در هیچ دورانی چنین رابطه خوبی بین دو کشور نبوده است.

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط اقتصادی صربستان و ایران راضی کننده نیست و می‌کوشیم که روابط بهبود یابد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …