رونق مراودات ایران و تاتارستان اثرات تحریم را کاهش می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد چوپانی عصر سه شنبه در خصوص نشست فعالان اقتصادی استان گلستان با رئیس جمهور تاتارستان در گرگان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تقویت مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری تاتارستان روسیه به خاطر وجود تحریم‌ها حایز اهمیت بوده و از ظرفیت اتاق بازرگانی دو طرف باید استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: ایران می‌تواند میوه، خشکبار و مصالح ساختمانی جمهوری تاتارستان روسیه را تامین کند و این جمهوری هم در تامین روغن خوراکی و سایر کالای اساسی و تکنولوژی موردنیاز کشور می‌تواند نقش وثز داشته باشد.

وی گفت: آسان سازی روادید بازرگانان استان گلستان و ایجاد خط هوایی بین گرگان و کازان از جمله راهکارهای توسعه روابط بین دو کشور است.

چوپانی افزود: آمادگی لازم برای ایجاد شرکت‌های مشترک با همکاری اتاق بازرگانی گلستان برای کالاهای صادراتی جمهوری تاتارستان به حاشیه خلیج فارس از طریق مسیر ترکیبی جاده، ریلی و دریایی وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده گلستان در حوزه تولید انواع محصولات زراعی بر تقویت همکاری بیشتر در مبادلات تجاری بین استان گلستان و جمهوری تاتارستان روسیه تاکید کرد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …