زمینه توسعه صادرات خرمای استان بوشهر فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، خورشید گزدرازی ظهر چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: دومین جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت انجمن ملی خرما آبان ماه امسال در بوشهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه، جشنواره و میز ملی خرما در سال گذشته نقش مهمی در معرفی این ظرفیت استان بوشهر و توسعه صادرات داشته است.

گزدرازی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر در راستای اهداف خود و برای آشنایی نسل جوان جامعه با بزرگان استان و ایجاد امید و انگیزه و با الگوپذیری از چنین انسان‌های بزرگ که با وجود مشکلات متعدد کام استان را با عملکرد خود شیرین کردند برگزاری کنگره ملی معین‌التجار بوشهری را در دستور کار خود قرار داده است.

گزدرازی افزود: این استان از دیرباز در تجارت و بازرگانی کشور نقش‌آفرین بوده و هست و مردم نجیب و فعال استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی قابلیت‌های خود را در بخش‌های گوناگون ازجمله اقتصادی به منصه ظهور رسانده‌اند که باید این فعالان عرصه اقتصاد به جامعه معرفی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر بیان کرد: نقش حاج محمد معین تجار بوشهری در سیاست و اقتصاد استان بوشهر جاودانه و غرورآفرین است که باید به جامعه معرفی شود.

وی تصریح کرد: بندر بوشهر در عرصه تجارت دریایی در زمان‌های گوناگون تاریخی از قابلیت‌های مهمی برخوردار بوده که در این راستا تجار و بازرگانی توانمندی فعالیت می‌کردند.

در این نشست پیرامون ماده ۳۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و راهکارهای اجرایی شدن واگذاری بنادر کوچک و محلی به بخش خصوصی بحث و تبادل‌نظر شد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …