ساختار سازمانی روابط عمومی در گمرک می بایست  ارتقا یابد

مدیرکل همکاری های بین الملل و روابط عمومی گمرک ایران :

مدیرکل همکاری های بین الملل وروابط عمومی گمرک ایران با اشاره به کنشگری  فعال گمرک در مدیریت فعلی، گفت: جایگاه روابط عمومی در گمرکات باید با توجه به ماموریت های جدید ارتقا یابد. 

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۱۲۴

زمان انتشار:
۱۴ تیر ۱۴۰۲ – ۱۵:۰۸ بعد از ظهر

۷ بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی،امید گلزاری مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی در کارگاه آموزشی  مسئولان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور در تشریح ماموریت های گمرک در مدیریت فعلی، اظهار داشت: گمرک در گذشته صرفا به مثابه یک مجری صرف برای اجرای صفر تا صد بخشنامه دستگاه های همجوار بود و پاسخگوئی تبعات آن را هم بر عهده داشت، اما امروز به یک کنشگر فعال و سیاست گذار تبدیل شده است.

وی افزود:  وضعیت امروز با گذشته متفاوت است، گمرک در  کاهش حقوق ورودی تجهیزات پزشکی و کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات  کالاهای اساسی به یک درصد  نقش موثری داشته و کنشگری کرده است.

گلزاری  بیان داشت : رئیس کل گمرک روز گذشته در ادامه همین رویکرد با مسئولان بانک مرکزی به منظور رفع مشکلات ارزی در تجارت خارجی نشست برگزار کرد که نتایج مثبت آن به زودی نمایان می شود.

وی تصریح کرد: گمرک امروز جایگاه رفیع در کشور دارد،  قریب به ۱۰۰ میلیارد دلار تجارت خارجی کشور را مدیریت و تسهیل گری می کند، سومین تامین کننده منابع بودجه کشور است بنابراین در چنین سازمانی باید جایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی پررنگ و استراتژیک باشد.

گلزاری گریزی به وضعیت امروز روابط عمومی در گمرک زد و گفت: عصر کنونی، عصر اطلاع رسانی است ،   رویدادهای قابل توجهی در گمرکات اتفاق می افتد اما چون منعکس نمی شود  فراموش شده و تلاش تعداد کثیری از کارکنان نادیده گرفته می شود.

مدیرکل روابط عمومی گمرک با اشاره به لزوم برجسته سازی فعالیت ها به عنوان بخشی از وظایف روابط عمومی تاکید کرد: روابط عمومی ها در مدیریت جدید گمرک  از حیث سخت افزاری و نرم افزاری به ابزار و دانش های روز مجهز می شوند.

وی با اشاره به نگاه برخی مدیران گمرکات به روابط عمومی، خاطرنشان کرد:  گمرک برای نیل به اهداف پیش بینی شده در سند تحولی نیازمند نگرش جدید مدیران به روابط عمومی است و این دید جدید در مدیران گمرک ایجاد می شود.

گلزاری با بیان اینکه ظرفیت روابط عمومی ها با نگاه حمایتی مدیران دوچندان می شود تصریح کرد: ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در ساختار سازمانی برای نیل به این هدف به صورت ویژه پیگیری می شود.

گفتنی است؛  کارگاه آموزشی  شناخت شیوه ها و فنون به روز و موثر در روابط عمومی با حضور مسئولان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور به مدت دو روز  درتاریخ ۱۴ و۱۵ تیرماه در  مشهد مقدس برگزار شده است.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …