سهم بخش خدمات در استان زنجان پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین جمیلی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی استان،در پاسخ به سوال مهر در خصوص ورود بخش خصوصی به بخش خدمات، افزود: بخش خدمات گستردگی زیادی دارد و حوزه صنف خدمات پس از فروش، صنف را شامل می شودو از شاخص های  میانگین  و بهره مندی از جی تی پی حاصل از این بخش بی نصیب هستیم و می توانست بسیاری از ضعف های ما را جبران کند. 

وی با بیان اینکه وضعیت نسبی ما در توسعه صنعتی بوده  و استان به آن توجه کرده و سرمایه گذاری بیشتر بوده و در نهایت استعداد مردم در بقیه بخش ها کمتر بوده است، اظهار کرد: سهم بخش خدمات در استان پایین است و باید تلاش کنیم برای توسعه اشتغال استان در بخش خدمات اقدامات خوبی را انجام دهیم. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ابراز کرد: برای توسعه  بخش خدمات در استان باید مدیریت و پروژه های لازم را مد نظر داشته باشیم و متولیان در حوزه اصناف و گردشگری هم وارد کار شوند. 

جمیلی افزود: توسعه ورونق بدون ارزیابی و پایش محقق نمی شود وبه نتیجه رسیدن تمام کارها با انعکاس خوب رسانه ها امکان پذیراست. 

وی اظهارداشت: دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی استان زنجان از امسال آغاز شده است و تمام اقدامات اتاق بازرگانی متاثر از ابعاد ملی و در راستای سیاست گذاری جدید اتاق ایران مورد بازنگری قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه کشور در شرایط خاص اقتصادی و متاثر از تحریم های ناجوانمردانه قرار دارد، گفت: در این میان به ساماندهی و ایجاد پایداری در وضعیت کلان کشور نیاز داریم. 

جمیلی تاکید کرد: توسعه تجارت خارجی در اتاق بازرگانی از اولویت های مهم اتاق بازرگانی استان است و  در همین راستا نمایشگاهی در اربیل عراق برگزار شد و درصدد این هستیم روابط خارجی با کشورهای همسایه را افزایش دهیم و اقداماتی را در دستور کار داریم. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان  با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نمی کنم،تصریح کرد:  اتاق بازرگانی قصد مداخله در فعالیت های سیاسی به نفع خود و جانب داری از افراد سیاسی  راندارد.

جمیلی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم اتاق بازرگانی به باشگاه فعالان سیاسی تبدیل شود ، یاد آورشد: نه اتاق بازرگانی باشگاه سیاسی است و نه فعالان اقتصادی آدم های سیاسی هستند. 

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی  به عنوان نماد و پارلمان بخش خصوصی رسالت خود را در جهت حفظ وضعیت موجود انجام خواهد داد. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه توسعه هر جامعه ای به  تغییر رویکرد فرهنگی نیاز دارد  ،افزود: در این میان برنامه های آموزشی در اتاق بازرگانی مورد توجه است و باید آموزش از سطوح پایین و اوان کودکی و نوجوانی انجام شود. 

جمیلی به راه اندازی مرکز رشد تجاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از بین ۴۷ متقاضی نیز ۱۲ نفر برای استقرار در مرکز رشد پایش لازم شدند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …