شرایط ارزی مشکلات تولیدکنندگان را دوچندان کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کشاورز مقدم روز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: برای تولیدکنندگان جای سوال دارد که آیا مسئولان کشور و تیم اقتصادی از این که شوک نوسان ارز چه آسیبی به تولیدکننده می رساند خبر نداشتند و امروز نمی دانند با صادرکننده چه کرده اند؟

وی اضافه کرد: امروز رقبای ما در خارج از مرزها براحتی می توانند جای کالای ایرانی را بگیرند و تولید کننده ایرانی هر روز با مشکلات جدیدتری روبرو می شود.

تصمیمات غلط کمر تولید را شکسته است

صادرکننده نمونه استان قزوین تصریح کرد: به نظر می رسد در حالی که چشم انداز اقتصاد کشور در زمان نوسان قیمت ارز بسیار روشن بود اما اقدام اساسی از سوی دولت و تیم اقتصادی صورت نگرفته و این وضعیت که در این میان عده ای به سودهای کلان رسیده اند جای تامل و بررسی دارد.

وی بیان کرد: حتی سامانه نیما وضعیت خوبی ندارد و گویی همه چیز یک شبه طراحی شده که هیچ کاری سامان نمی گیرد و تازه امروز می خواهیم نظر تولیدکننده را جویا شویم.

کشاورز مقدم یادآورشد:سه ماه از سال گذشته و ما هنوز قادر نیستیم ارز مورد نیاز رانندگان کامیونها برای جابجایی کالا را مشخص و تامین کنیم و نشان می دهد برای تصمیمات برخی دولت مردان نگاه کارشناسی حاکم نیست.

نفس تولیدکننده به شماره افتاده است

وی بیان کرد: امروز مشکلات ما از گذشته بیشتر شده و نفس تولیدکننده به شماره افتاده و درخواست می کنیم اجازه دهند نفس بکشیم.

محمد زمانی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گفت: دولتی که تیم اقتصادی دارد باید بتواند آینده را پیش بینی کند اما به نظر می رسد هیچ برنامه ای برای مقابله با مشکلات نداشته است.

وی بیان کرد: در گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فقط واحدهای مشکل دار و بحرانی حضور پیدا می کردند اما امروز در شرایطی قرار داریم که در هر جلسه صاحبان چند واحد شاخص و فعال هم حضور دارند و درخواست کمک می کنند.

نوسان قیمت ارز موجب رانت خواری شده است

زمانی اظهارداشت: متاسفانه وضعیت ارزی موجب رانت خواری در میان بخش دولتی و خصوصی شده است و تولیدکننده واقعی در نگرانی بسر می برد.

رضا طاهری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین هم گفت: باید شرایط دولت را درک کرد و با کمک بخش خصوصی و دولت راهکارهایی برای خروج از مشکلات پیشنهاد داد.

وی گفت: اگر درست عمل کنیم در کنار همه مشکلاتی که داریم و باید حل کنیم می توان از برخی فرصت های ایجاد شده برای صادرات محصولات کشاورزی که مواد اولیه آن در داخل است استفاده بهتری کرد.

جوادی شهردار الوند هم از آمادگی برای در اختیار گذاشتن انبارهای عمومی در شهر صنعتی البرز برای ایجاد بندر خشک شد.

   

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …