شرایط بد اقتصادی احتمال ورشکستگی واحدهای تولیدی را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن‌زاده شامگاه امروز پنج شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز صنعت و معدن در تبریز اظهار کرد: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشور علی رغم مشکلات متعدد و سختی ها ولی نشان دادند که در حفظ ارزش ها و روحیه جوانان مطابق با سیاست ها و رویکردهای کشور حرکت می کنند.

وی افزود: فعالان اقتصادی ما این را باور دارند که می توانند تمامی طرح های بزرگ اقتصادی دنیا را اجرا کنند چون جمعیت فعال ما توانمندی های بسیار و سابقه اقتصادی و فرهنگ غنی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: دست یابی به جایگاه واقعی اقتصاد در کشور نیاز به همراهی و مشارکت هر چه بیشتر مسئولان کشور اعم از سران قوا و نماینگان مجلس شورای اسلامی دارد.

حسن‌زاده بابیان اینکه فعالان اقتصادی بر مشکلاتی که از جانب دشمنان نظام اسلامی تحمیل می شود آگاهی لازم را دارند، گفت: متاسفانه به دلیل سیاست های نادرست مسئولان و آنهایی که برای اقتصاد برنامه ریزی می کنند فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بخش خصوصی متحمل خسارت های جبران ناپذیری شود.

وی ابراز داشت: نابودی سرمایه های فعالان اقتصادی و بخش خصوصی که ناشی از سیاست های اشتباه پولی و مالی است قابل قبول نیست، در حالی که دولت برای کنترل تورم، نقدینگی را از بازار جمع آوری می کند این نیز از نبود سیاست درست نشات می گیرد و زمینه سوء استفاده های میلیاردی را فراهم می سازد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به تحولات و نواسانت نرخ ارز در ماه های گذشته، گفت: تحولات و نواسانت نرخ ارز موجب شد تا فعالان اقتصادی و بخش خصوصی سرمایه هایی را که داشتند از دست بدهند و متضرر شوند، این وضعیت شرایطی به وجود آورده که احتمال دارد اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی با بحران ورشکستگی مواجه شوند.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه عدم مدیریت و سیاست گذاری بازار نرخ ارز به بی اعتمادی ملی به اقتصاد دامن می زند خاطرنشان کرد: وقتی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می کند در نوع خود خوب است ولی عدم مدیریت و نظارت بر توزیع ارز دولتی نه تنها فعالان اقتصادی از ارز دولتی بهره لازم را نبردند بلکه سودجویانی بودند که میلیاردها دلار از سرمایه کشور را به تاراج بردند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …