صادرکنندگان نمونه کرمانشاهی تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، کیوان کاشفی امروز چهارشنبه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور استاندار کرمانشاه در اتاق بازرگانی برگزار شد از برگزاری مراسم روز ملی صادرات در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان تقدیر بعمل خواهد آمد.

وی افزود: امسال توانستیم در سطح کشور صادر کننده ملی داشته باشیم واین شرکت توانست مقام برتر را کسب کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یکی از اصلی‌ترین موضوعات مغفول مانده کشور را نقدینگی عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم نقدینگی تجار را تامین کنیم حداقل سالی ۵۰۰ میلیون تومان می توانیم به صادرات استان اضافه کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در حوزه تجارت کنترین میزان حمایت از طرف بانک توسعه می شود این در حالیست که هیچ بانک دیگری بجز این بانک در حوزه تجارت تسهیلات پرداخت نمی کند.

وی یادآور شد: حدود ۵۴۷ نفر صادر کننده داشتیم که از این تعداد ۲۸۰ نفر از تجار خود استان کرمانشاه بودند.

کاشفی در ادامه به ارائه آمار هفت ماهه صادرات پرداخت و بیان داشت: طی این مدت کل صادرات کشور ۲۷.۲ میلیارد دلار و صادرات به کشور به عراق حدود ۴.۸ میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: در این راستا کل صادرات استان کرمانشاه ۱.۶۳ میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور عراق ۱.۵۹ میلیارد دلار است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه سهم این استان را از کل صادرات به کشور عراق ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: در این خصوص سهم استان از کل صادرات کشور ۶ درصد می باشد.

وی اظهار کالا در گمرکات استان کرمانشاه را ۸۳۸ میلیون دلار(۷۵۰۰ میلیارد تومان) اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا آمار تعداد اظهارکنندگان در گمرکات استان کرمانشاه ۵۲۴ نفر است که از این تعداد آنار افراد بومی ۲۸۷ نفر است.

وی خواستار در نظر گرفتن سهمی از کمک‌های فنی و اعتباری به تسهیلات تجار و بازرگانان شد و ابراز داشت: پرداخت تسهیلات بازرگانان ساکن مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مطابق مصوبات شورای اشتغال از دیگر دغدغه های ماست.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …