ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی عصر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از رسالتهای اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه اشتغال دانست و اظهار داشت: با این وجود عمده سیاست های اشتغال را از این وزارت انتظار داریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: سعی و تلاش ما این است که با ارائه ایده های مختلف اشتغال را بالا ببریم  اما توازن نامناسبی که نسبت به نرخ بیکاری در کشور وجود دارد این ایده ها نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد.

ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور

این مسئول بیان داشت: یکی از راهکارهایی که می تواند مشکلات اشتغال را حل و فصل کند اهتمام ویژه به فضای کسب و کار کشور است که اگر شرایط خوبی را در این راستا به وجود آوریم شاهد جنب و جوش در حوزه کار خواهیم بود.

کاشفی گفت: در کشور ما حجم نقدینگی بالایی داریم و همیشه این سوال مطرح است که چرا این نقدینگی به تولید و اشتغال وصل نمی شود و از طرف دیگر تحصیل کردگانی با علم فراوان در همه حوزه ها داریم باید تلاش کنیم این دو به هم وصل شوند و حلقه وصل این دو فضای کسب و کار مناسب است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ما در شاخص های توین بیزینس که بانک جهانی اعلام می کند در بین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۲۸ را داریم اما اگر ۱۰ تا ۱۲ اقدام از جمله در حوزه قوه قضائیه و بخشی هم در دولت و بخش خصوصی را در حوزه بهبود فضای کسب و کار انجام دهیم رتبه ما به ۶۰ تا ۷۰ دنیا می رسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی و صندوق ما نه تنها انتظارات را برآورده نمی کند بلکه مخل فضای کسب و کار است و نارضایتی چند جانبه را در این راستا به وجود آورده است.

قانون مشاغل سخت و زیان آور است /ضرورت از بین بردن بروکراسی ماهیانه در پرداخت حق بیمه

این مسئول همچنین ابراز داشت: قانون مشاغل سخت و زیان آور است یعنی پس از این مدتی که این قانون اجرا می شود هنوز نمیدانیم چقدر به تولید و بنگاههای ما لطمه وارد می کند.

کاشفی ادامه داد: این قانون را باید اصلاح کنیم و به سمت و سویی ببریم که آسیبی به تولیدات نزند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: چرا اجازه صدور تشکیل صندوق تامین اجتماعی را از سوی بخش خصوصی نمی دهیم؛ این کار ایجاد رقابت می کند و که در این صورت می تواند میزان بهره برداری را بالا ببرد و رضایت کلی را بهمراه داشته باشد.

این مسئول اظهار داشت: همچنین پرداخت حق بیمه را به جای هر ماه به دو ماه یا سه ماه یکبار کاهش دهیم و بروکراسی ماهیانه را از بین ببریم.

کاشفی گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی را اصلاح نکنیم بارمالی که بر عهده دولت افتاده و باید به صندوق ها کمک مالی کند خیلی نمی تواند پیش برود چرا که صندوق های تامین اجتماعی ما صندوق های نسبتا با سن بالا هستند و بار مالی زیادی دارند.

وی بیان داشت: با توجه به نامگذاری امسال به رونق تولید، از همان ماه‌های اول سند رونق تولید را با همکاری دانشگاه تنظیم کردیم و طی آن وظیفه هر دستگاه را تعریف کردیم.

کاشفی ادامه داد: در حال حاضر سند تصویب و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و می توان گفت این سند از طرف بخش خصوصی ابلاغ می‌شود که این اعتماد بهش خصوصی را بالا می‌برد و امیدواریم بتوانیم در فضای کسب و کار بدرخشیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …