طبقه بندی استان‌ها موجب توسعه اقتصادی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز شنبه در نشست اتاقهای بازرگانی مناطق ۴ کشور که در استانداری کرمانشاه برگزار شد هدف از برگزاری نشست را مشخص کردن سرخط ها و اولویت استانها اعلام کرد و اظهار داشت: با طبقه بندی استانها می توانیم در حوزه اقتصاد از ظرفیت های استانها در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد.

وی افزود: با این طبقه بندی، کشور به یک توسعه متوازن خواهد رسید و به این نکته که اصلی ترین ظرفیتهای همکاری و راهبردها و سیاستهایی که می توان در سطح مدیریت محلی این استانها برای رسیدن به همگرایی و هم افزایی و همکاری مناسب است، رسید.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: منطقه ۴ در سال ۹۵ با حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت ۱۵ درصد از سهم جمعیتی کشور را به خود اختصاص داد که این میزان جمعیت بازار بزرگی برای تقاضا به وجود آورده است.

وی مساحت منطقه ۴ را ۱۱.۵ درصد مساحت کل کشور اعلام کردو ادامه داد: در زمستان سال ۹۶ بالاترین نرخ بیکاری با ۲۲.۵ درصد و پایین ترین آن با ۷.۵ درصد در کشور مربوط به استانهای کرمانشاه و مرکزی بوده و این یعنی شکاف نرخ بیکاری در منطقه حدود ۱۵ درصد است درحالی که نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصد بوده است.

وی به بیان مزیت های استانهای منطقه ۴ کشور پرداخت و اظهار داشت: استانهای همدان، مرکزی و خوزستان بیشتر در حوزه های تولید محصولات صنعتی، استانهای کرمانشاه و ایلام در زمینه تجارت های مرزی و استانهای لرستان، کرمانشاه و همدان در حوزه های کشاورزی دارای مزیتهای قابل قبولی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ارتقاء سطح تشکلهای نهادی استانی به منطقه ای با استفاده از ظرفیتهای قانونی اتاق ایران، تمرکز روی راه اندازی واحدهای غیرفعال موجود در منطقه و تمرکز بر توسعه مهارتهای مدیریتی واحدهای تولیدی استانهای منطقه با تاکید بر قابلیتهای تخصیص منابع و بهره وری را جمله پیشنهادات راهبردی برای ایجاد زمینه هم افزایی و همکاری در اقتصاد منطقه عنوان کرد.

کاشفی در پایان افزود: برای توسعه برنامه‌های تقسیم‌بندی منطقه‌ای نیازمند همکاری بیشتر سازمان‌های برنامه و بودجه هستیم.

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی همدان و استان مرکزی هم مطالبی را پیرامون این جلسه بیان کردند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …