ظرفیت های سرمایه گذاری در کردستان معرفی به تجار روسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز نشستی با حضور یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی ایرانی، روسی و اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی سنندج برگزار شد که طی آن ظرفیت های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برای سرمایه گذاری به این شرکت معرفی شد.

در ابتدای این نشست رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی سنندج گفت: تحقیقات لازم طی چند سال اخیر در راستای معرفی فرصت های سرمایه گذاری به بخش خصوصی انجام گرفته و اتاق بازرگانی سنندج برای مشارکت در این حوزه آمادگی لازم را دارد.

سیدکمال حسینی اظهارداشت: کردستان جدای از نیروی انسانی تحصیل کرده ای که دارد، در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: ما با دارا بودن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ارتباط خوبی که با اقلیم کردستان عراق داریم، در زمینه ایجاد فرصت های رسمایه گذاری ظرفیت های خوبی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی سنندج ادامه داد: مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه را داریم که می توانند با توجه به اینکه به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شده اند، سرمایه گذاری در این نقاط را صورت داد.

حسینی یادآور شد: در بحث توریسم و گردشگری نیز با توجه به اینکه مناطق بکر و منابع طبیعی و گردشگر پذیر بسیاری در کردستان وجود دارد، پتانسل سرمایه گذاری وجود دارد.

گفتنی است در این نشست یکی از اعضای این شرکت سرمایه گذاری توضیحاتی را در خصوص حوزه فعالیت خود ارائه داد و بیان کرد: شرکت ما یک شرکت بین المللی است که در نقاط مختلف دنیا سرمایه گذاری های خاصی انجام داده است.

این سرمایه گذار ایرانی گفت: در حال حاضر ۵۰ پروژه تعریف شده در حوزه های مختلف برای سرمایه گذاری داریم که با توجه به ظرفیت های کردستان باید دید در چه زمینه ای می توان در این استان سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: یکی از این پروژه هایی که در دست داریم ساخت بزرگراه سنندج – مریوان است که اگر به این جمع بندی برسیم که سرمایه ای که برای این کار اختصاص می دهیم قابل برگشت است، این کار را انجام می دهیم هر چند که هنوز هیچ چیزی قطعی و نهایی نشده است.

این سرمایه گذار اظهارداشت: اگر بتوانیم در مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم اجرای این پروژه را نیز به دست خواهیم گرفت.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …