فضای کسب و کار در کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری ظهر امروز در نشست فعالین اقتصادی بخش خصوصی با نمایندگان شورای اسلامی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: طبق آخرین بررسی‌های به عمل آمده استان کرمانشاه بدترین وضعیت کسب و کار را دارد.

وی با بیان اینکه فضاهای مختلف از جمله مالی، حقوقی، قانونی، فناوری، سیاسی امنیتی، اقتصاد کلان، علمی آموزشی و … در استان ما وضعیت ضعیفی دارند، افزود: مدیریت استان باید سعی کند فضاهای کسب و کار را تفکیک و هر کدام از مسئولان را به اقتضا فضای مربوط موظف کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فضای فرهنگ کار در استان کرمانشاه نامناسب است و باید سعی کنیم محیط‌های مثبت را جایگزین محیط‌های منفی در کسب و کار کنیم.

وی ادامه داد: محیط‌های کار سخت و زیان‌آور اگر برای کارگران مشکل ایجاد می‌کند باید تدابیری برای اصلاح آن اندیشیده شود تا اگر محیط به لحاظ فیزیکی شیمیایی و غیره نا امن محسوب می‌شود اصلاح کنیم.

مصری بیان داشت: استان کرمانشاه به لحاظ جغرافیایی دارای وضعیت بسیار مناسبی است و باید بتوانیم از شاخص‌های این استان برای پیشرفت و توسعه بهره ببریم.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، تولید با کیفیت و انبوه، توزیع عدالت محور و مصرف به اندازه و بدون اسراف سه شاخصه مهم مناسبات مدیریتی خردمندانه است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: اگر اقتصاد قوی باشد نفوذ ناپذیر خواهیم بود و این در شاخص ملی و امنیت کشور نیز مؤثر است و اگر کشوری ضعف داشته باشد زمینه نفوذ و تسلط دشمن را باز خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات ضمانتی پتروشیمی و پالایشگاه کرمانشاه گفت: امسال الحاقیه ای تنظیم شده است که پالایشگاه و پتروشیمی کرمانشاه در آن آمده و قرار شد همان قرارداد اولیه تأمین مواد که با وزارت نفت بسته می‌شود به عنوان تضمین فاینانس از آنها پذیرفته شود و دیگر نیازی به وثیقه نباشد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …