قوانین دست و پا گیر مانع سرمایه‌گذاری در کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طی جلسات و بررسی‌هایی که در اتاق بازرگانی و شورای گفت‌وگوی استان انجام شده، موانع اصلی بر سر راه سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند.

وی افزود: این موانع؛ کمبود اطلاعات و عدم آشنایی دستگاه‌های اجرایی با موضوع ماده ۲۷ و تبصره ۱۹ و عدم تخصیص اعتبار برای تهیه گزارش توجیهی تصمیم واگذاری پروژه‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: وجود قوانین دست و پا گیر مربوط به سازمان‌های ذی ربط در واگذاری پروژه‌ها، یک طرفه بودن قراردادهای واگذاری و عدم وجود مشوق‌هایی برای بخش خصوصی در قراردادها از دیگر موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری در استان است.

کاشفی با اشاره به راه حل های موجود برای جذب سرمایه‌گذاری در استان، گفت: لازم است برای تهیه گزارش تصمیم به واگذاری پروژه‌ها منابع مالی تأمین اعتبار شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از تبصره چهار ماده ۶، تصریح کرد: در صورتی که قیمت‌های پیشنهادی سرمایه‌گذار کمتر از قیمت تأیید شده اولیه باشد کارگروه واگذاری می‌تواند در همان مرحله در صورتی که قیمت پیشنهادی سرمایه گذار در مناطق عمومی بیشتر از ۵۰ درصد و در مناطق محروم بیشتر از ۲۰ درصد قیمت اولیه باشد پروژه را واگذار کند.

کاشفی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که کارگاه‌های آموزشی توسط سازمان مدیریت برای مدیران و کارشناسان سازمان‌های ذیربط جهت آشنایی بیشتر با روند و چگونگی واگذاری برگزار شود.

وی به اصلاح تبصره هفت ماده ۲ آئین نامه واگذاری پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی که ماهیت ملی دارند و در تأمین منابع آن از اعتبارات ملی استفاده می‌شود دستگاه‌های استانی هیچ نقشی در تصمیم گیری برای واگذاری آن ندارند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …