لزوم ریسک‌پذیری مدیران کرمانشاهی در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اجرا نشدن برخی از قوانین تصویب شده در روند واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی نشان از وجود برخی از چالش‌های بررسی نشده در این قوانین است که نیاز به یک بازنگری جدی دارد.

وی با بیان اینکه قانون گذار باید دلایل عدم سرمایه گذاری و مشکلات مدیران دستگاه‌های اجرایی را در واگذاری‌ها مورد توجه قرار بدهد، افزود: متأسفانه مدیران استان در بحث واگذاری پروژه‌ها به سرمایه گذار ریسک پذیر نیستند و از تشکیل پرونده برای آنها در دیوان محاسبات هراس دارند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه در استان کرمانشاه سرمایه گذاری وجود ندارد، گفت: ماده ۲۷ قانون واگذاری‌ها با وجود اشکالاتی در آن یک ظرفیت بزرگ برای توسعه استان است اما در کرمانشاه چالش‌هایی پیش رو بحث سرمایه گذاری وجود دارد که می‌توان این چالش‌ها را در استان رفع کرد.

بازوند با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در استان بتواند مشکلات دستگاه‌های خود را حل کنند، ادامه داد: لازم است در یک جلسه با حضور دیوان محاسبات، سازمان اطلاعات و برخی از اعضای شورای تأمین استان مشکلات و موانع بر سر راه واگذاری پروژه‌ها مطرح، بررسی و حل شود.

وی بر نظارت دقیق دیوان محاسبات بر روند واگذاری پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذارانی هستند که با هدف ایجاد اشتغال و توسعه اموالی را از دولت خریداری می‌کنند، اما در اصل به دنبال ارزش افزوده هستند که در این صورت باید نهادهای نظارتی بر روی این قضیه ورود پیدا کنند.

استاندار کرمانشاه به شرایط استان از لحاظ بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اوج این بیماری در ۲۵ آبان با یک هزار و ۲۶۵ بیمار بستری بود که یک وضعیت نامطلوبی برای استان و خصوصاً کادر درمان ایجاد کرده بود.

بازوند با بیان اینکه قبل از اعمال محدودیت‌های کرونایی به ازای هر یک ساعت یک فوتی مبتلا به کرونا در استان داشتیم، تصریح کرد: همکاری و همراهی اصناف و مردم علیرغم مشکلات مالی و اقتصادی در اجرای اعمال محدودیت‌ها قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان به ۸۶۰ نفر و تعداد فوتی‌ها به ۱۴ فوتی رسیده است که نشان از تأثیر گذاری اعمال محدودیت‌ها دارد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …