مصوبه شورای تامین در رابطه با تعلیق مجازات‌های قانون چِک اجرا نشد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاحورزی ظهر چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان در سخنانی با اشاره به طرح اصلاح قانون چک، اظهار داشت: در تبصره ذیل این قانون این اجازه داده شده که در شرایطی، شورای تامین استان ها می توانند سه مورد از محرومیت های در نظر گرفته شده در ماده پنج قانون اصلاح چک را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورند.

وی با بیان اینکه این موضوع در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان مطرح و به تصویب رسید، عنوان کرد: در شورای تامین استان نیز این امر مصوب و ابلاغ شد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه علیرغم اینکه شورای تامین این مصوبه را ابلاغ کرده، فعالین اقتصادی استان اعلام می کنند که به دلیل اینکه چک برگشتی دارند بانک ها برای آنها افتتاح حساب انجام نمی دهد، افزود: همچنین فعالین اقتصادی نمی توانند تسهیلات، ضمانت نامه یا «ال سی» از بانک ها بگیرند.

سلاحورزی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی بانک ها باید در این زمینه ورود پیدا کند تا محرومیت های ماده پنج قانون اصلاح چک تا یک سال در لرستان به حالت تعلیق در آیند، افزود: با وجود اینکه شش ماه از تصویب این مصوبه در شورای تامین گذشته هنوز فعالین اقتصادی استان از این تسهیلات و همکاری که شورای تامین برای آنها در نظر گرفته، نمی توانند استفاده کنند.

وی، تصریح کرد: در این راستا با هر روشی که خود بانک ها می دانند، این مصوبه را عملیاتی کنند تا از این ظرفیت فعالین اقتصادی استفاده کنند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …