نسخه واحد اقتصادی در تجارت نداریم/ اقتصاد ایران نیازمند نقشه راه

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر جمعه‌ای در چهل و چهارمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی که ظهر پنج‌شنبه برگزار شد، ضمن بیان اینکه نتوانسته‌ایم به نسخه واحد اقتصادی در تجارت خارجی دست‌یابیم، تأکید کرد: در دهه‌های اخیر و در دولت مختلف مشکلات اقتصادی همانند عدم ثبات نرخ ارز و تحریم‌ها وجود داشته، متأسفانه عدم ثبات تصمیم‌گیری‌ها اقتصادی در این دوره‌های زمانی باعث شد که دولتمردان نتوانند استراتژی واحدی را ترسیم کنند.

وی افزود: در دوران کنونی نیز باید گفت پس از برجام گشایش‌هایی پیش راه تولید کشور قرار گرفت اما شرایط امروز به‌گونه‌ای است که می‌بایست برای چشم‌انداز آینده، نقشه راهی تبیین کرد.

اقتصاد ایران نیازمند نقشه راه

رئیس اتاق سمنان گفت: تدوین یک نقشه راه واحد نیاز اصلی تولیداست که کمتر به آن بها داده می‌شود حال‌آنکه دارای اهمیتی بسزا در تحقق اقتصاد مقاومتی، شعار سال ۹۷ حمایت از کالای ملی و … محسوب می‌شود.

جمعه‌ای بابیان اینکه تعاملات بین‌المللی ما بارها به بروز صدماتی برای تولیدکنندگان انجامیده که این از نبود نقشه راه نشئت می‌گیرد، گفت: تأمین مواد اولیه در کنار فقدان بازار و حمل‌ونقل داخلی و خارجی عمده‌ترین مشکلات تولیدکنندگان محسوب می‌شوند که باید برای رفعشان کاری کرد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند نقشه راه است، افزود: شرایط بحرانی نیازمند مدیریت بحران است لذا باید طرح و نقشه راهی ویژه برای شرایط کنونی ترسیم کرد.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …