نشست مشترک مدیران گمرک جلفا و گمرک نخجوان‌

در راستای توسعه تعاملات مرزی صورت گرفت

هیات آذری از محوطه گمرکی و پایانه مرزی و نحوه انجام تشریفات در گمرک پل چوبی جلفا بازدید نمودند

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۲۴۵

زمان انتشار:
۱۸ مهر ۱۴۰۲ – ۲۳:۵۳ بعد از ظهر

۹۶ بازدید

به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک جلفا، هیات آذری گمرک نخجوان  در سفری یک روزه از محوطه گمرک پل چوبی و مسیر جدیدکریدور شرقی و تیرپارک دیدار نمودند .

این هیات که متشکل از رئیس گمرک نخجوان،معاونین فنی و فرمانده مرزبانی جمهوری آدربایجان بودند،پس از بازدید از محوطه و نحوه انجام تشریفات گمرکی، مشکلات رانندگان و اربابان رجوع در نقطه صفر مرزی را استماع نمودند.در ادامه این سفریک روزه ،طرفین گمرکی جلفا و نخجوان و مسئولین برخی سازمانهای همجوار و ذیمدخل از جمله هنگ مرزی و پایانه جهت حل مسائل و مشکلات  مطروحه و هماهنگی و ارائه راهکار  در نشستی مشترک رایزنی نمودند.

طی این جلسه محمد خلیلی مدیر کل گمرک جلفا ضمن خیر مقدم به طرف آذری از باز شدن گذرگاه آق بند در آینده ای نزدیک و افزایش مبادلات مرزی و همچنین گسترش فضای تیرپارک در کریدور شرقی خبر داد.

خلیلی خواهان افزایش و تسهیل و تسریع پذیرش کامیونهای ایرانی در نخجوان شدهو افزایش صف و مشکل ترافیکی اخیررا نتیجه قصور و تعلل در این خصوص دانست.

وی همچنین رسیدگی به نحوه تکریم راننده گان ایرانی در مرز را در بهبود تعاملات و مناسبات دوکشور ضروری خواند و این مهم را برای کارکنان هردوطرف تکلیف نمودودرخصوص باز شدن مرز مسافری و بهبود مناسبات دو کشور اظهار امیدواری کرد.

ایلخان خدا وردی اف مدیر گمرک نخجوان نیز عنوان کرد:گمرک نخجوان با دوشیفت کاری بصورت شبانه روزی فعال بوده و عدم حضور نمایندگان شرکت‌ها را در مرز بعد از ساعت نه شب علت افزایش زمان ترخیص بیان کرد.

مدیر گمرک نخجوان خواهان افزایش امکانات رفاهی برای راننده گان آذری متوقف در مرزجهت خروج شد.

وی همچنین گزارش موردی و بموقع مشکلات ناشی از تخلف در پذیرش و یا عدم برخورد مناسب را راه حل مشکل عنوان شده خواند.

درپایان این دیدار داداش زاده مدیر پایانه مرزی نیز ضمن اعلام افزایش سهمیه تردد در مرز دوزبلاغ،از عملیاتی شدن نوبت دهی الکترونیکی در مرز جلفا خبر دادو تردد روزانه ۴۰۰ کامیون در مرز را نشان از همکاری و تعامل سازنده گمرکات و سازمان‌های همجوار در مرز و بین دو کشور خواند .

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …