نیازهای فناورانه بنگاه‌ها عارضه یابی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، تفاهم نامه همکاری با محوریت رفع مشکلات فناورانه شرکت های زیر مجموعه اتاق بازرگانی تهران با حضور دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و دکتر بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران منعقد شد.

علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در دو حوزه انجام تحقیقات کاربردی و هم‌چنین حمایت موثر از محققان و پژوهشگران، گفت: جشنواره خوارزمی به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره علمی کشور، یکی از برنامه‌های هر ساله سازمان است که با اضافه شدن جشنواره جوان خوارزمی محلی برای شناسایی استعدادها و شکوفایی آنها فراهم کرده است.

وی با بیان این که این سازمان با راه‌اندازی یک مرکز رشد، بستری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی چون هوافضا، نانو و … ایجاد کرده است گفت: این شرکت‌ها که از نظر علمی و فناوری ظرفیت بسیار بالایی دارند بیش از ۲۰۰ فناوری را تجاری‌سازی و به بازار عرضه کرده‌اند.

وی با بیان این که پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در این سازمان از جنس صنعت است گفت: در واقع ما نزدیک‌ترین بخش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صنعت هستیم و می‌توانیم خدمات متنوعی در حوزه پژوهش به‌ویژه در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) به بنگاه‌های بخش خصوصی ارائه کنیم.

عشوری با بیان این که وظیفه و رسالت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی توسعه صنعت کشور و پیوند فناوری با صنعت است، ابزار امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی تهران سرآغاز فصل تازه‌ای از فعالیت‌های این سازمان و همکاری با بخش خصوصی کشور باشد.

به گزارش مهر، هدف اصلی تفاهم‌نامه منعقد شده بین اتاق بازرگانی تهران و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، ارائه خدمات پژوهشی و فناوری به اعضای اتاق بازرگانی تهران است که می‌تواند به صورت‌های مختلفی از خدمات آزمایشگاهی گرفته تا مشاوره در حوزه مالکیت معنوی و اعتبارسنجی متجلی شود.

همکاری در زمینه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و خدماتی، شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای فناورانه بنگاه‌ها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی، ارزیابی و پایش توانمندی فناورانه شرکت‌های عضو اتاق، برگزاری تورهای فناورانه، همکاری در توسعه واحدهای تحقیق و توسعه، تسهیل حضور دانشجویان به عنوان کارآموز در واحدهای صنعتی و خدماتی، بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی، همکاری در تدوین استانداردهای مورد نیاز بخش صنعت، حمایت از دانشجویان دکترای پژوهش‌محور و …. از دیگر زمینه‌هایی است که در این تفاهم‌نامه دیده شده است.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …