پیمان‌سپاری ارزی مشکل بزرگ صادرکنندگان کالا در استان سمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر جمعه‌ای عصر شنبه در چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه پیمان‌سپاری ارزی مشکل بزرگ صادرکنندگان کالا است، ابراز داشت: فعالان بخش اقتصادی در صادرات کالا با مشکلات بسیاری مواجه هستند که صدور برخی از این دستورالعمل‌ها موانع بسیاری را برای صاحبان مشاغل ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه ابلاغ دستورالعمل‌های مختلف در حوزه ارزی باعث از دست رفتن تمرکز فعالان بخش خصوصی می‌شود، افزود: از ابتدای مرداد سال جاری تاکنون فقط در حوزه ارزی شش دستورالعمل مختلف ابلاغ‌شده است.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان خطاب به استاندار ضمن بیان اینکه چه طور می‌توان با تغییرات ارزی انتظار صادرات از بخش خصوصی داشت، ابراز داشت: صادرکنندگان و واردکنندگان کالا با طرف‌های خارجی نیازمند پشتوانه و قراردادهای تجاری محکم هستند.

جمعه‌ای در ادامه تصریح کرد: صادرات ایران فقط به افغانستان، عراق و کشورهای همسایه نیست بلکه در این حوزه نیازمند ارتباط با تمامی دنیا هستیم که اگر شرایط  این گونه ادامه داشته باشد قطعا بازارهای هدف خود را از دست خواهیم داد لذا باید برای برداشتن موانع پیش روی صادرکنندگان راه چاره ای تدبیر کرد.

وی بابیان اینکه بخش بزرگی از اقتصاد کشور دولتی است، افزود: در این شرایط باید برای برون‌رفت از مشکلات دولت تنها ناظر بر اجرا باشد و در سامانه‌هایی نظیر نیما مداخله نکند زیرا روش‌های دولت در قیمت ارز باعث پدیدار شدن مشکلات جدی شده است ضمن آنکه تصمیمات تند و سریع نیز پیکره بخش خصوصی را دچار آسیب می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر بحث و تبادل نظر پیرامون اصلاح ماده ۱۶۷ قانون مالیات های مستقیم، اصلاح برخی از مقررات بازرسی دفاتر و لزوم اخذ پیش فاکتور و فاکتور در ارایه تسهیلات در گردش از موضوعات مطرح‌شده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …