کالاهای ایرانی کمترین سهم را در بازار عراق دارند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسین رحیم فرج ظهر امروز در نشست خبری هیئت تجاری سلیمانیه عراق با اصحاب رسانه که در اتاق بازرگانی برگزار شد از برقراری امکانات در سلیمانیه عراق جهت بیشترین سودهی به تجار ایرانی خبر داد و اظهار داشت: حدود ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بیشترین اجناس در بازار سلیمانیه عراق مربوط به کالاهای ایرانی بود اما امروز با نگاهی به پاساژها و سوپر مارکت‌ها می توان فهمید که کالاهای ایرانی کمترین درصد را دارند.

وی افزود: البته به این معنا نیست که کشور عراق رابطه تجاری با کشور ایران نداشته بلکه در سالجاری حدود ۶ میلیارد دلار کالا از ایران به کشورعراق صادر شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه بیان کرد: اگر ایران بتواند از فرصت های مهیا شده در سلیمانیه عراق برای آنها فراهم شده استفاده کنند می توانند این رقم را تا ۱۰ میلیارد دلار برساند.

وی گفت: کشور ایران باید بتواند موقعیت خود را در صادرات بالا ببرد و بازاری را که در حال حاضر کشورهای همسایه به دست گرفته اند بازپس بگیرد.

رحیم فرج ادامه داد: کسی که می خواهد سرمایه گذاری کند باید بررسی کند که آن منطقه به چه نیاز دارد و در آن راه هرینه کند و اگر سرمایه گذاری بخواهد در سلیمانیه سرمایه گذاری کند ما علاوه بر اینکه زمین در اختیار آنها قرار می دهیم آنها را از ۱۰ سال پرداخت مالیات معاف می کنیم و عوارض گمرکی نیز برای آنها به صفر می رسانیم.

وی ایران را قطب کشاورزی معرفی کرد و گفت: بازرگانان و سرمایه گذارن می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و اگر کسی در سلیمانیه سرمایه‌گذاری کند باید بداند ۱۷ استان کل کشور عراق پوشش می دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه مرز پرویز خان را یکی از مرزهای مهم تجاری دانست و گفت: برای حل مشکلات این مرز تلاش کنیم و در این زمینه فرماندار قصر شیرین باید هر هفته مشکلات را بررسی و به استاندار کرمانشاه منتقل کند.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …