کهگیلویه وبویراحمد استانی فاقد صرافی/استان از تب و تاب‌ها دور است

به گزارش خبرنگار مهر، استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد صرافی است و افرادی که اقدام به خرید دلار کرده اند، برای فروش باید به استان های همجوار مراجعه کنند و به همین دلیل، استان تحت تأثیر تب و تاب خرید و فروش قرار نمی گیرد.

در عین حال جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در گفتگو با خبرنگار مهر، تاثیر کاهش دلار بر شرایط بازار را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در استان ما و در کل کشور نظام توزیع دچار مشکل است و این امر بر قشر متوسط جامعه فشار زیادی وارد کرده است.

وی بیان داشت: به عنوان مثال دولت تا سقف زیادی لاستیک با دلار ۴۲۰۰ تومان و به اندازه نیاز کشور، وارد کرد اما توزیع دچار مشکل است که این امر افزایش قیمتها را به دنبال داشت در حال که نباید قیمتها افزایش می یافت.

کیانی اظهار داشت: دولت حتی تعرفه را نیز از ۴۰ درصد به پنج درصد کاهش داد و اگر نیاز به توزیع عادلانه باشد ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

کیانی با اشاره به وجود عوامل متعددی در افزایش قیمت دلار در کشور گفت: افزایش قیمت دلار در کشور متاثر از چندین پدیده است و اولین عامل می تواند عرضه و تقاضای دلار باشد.

وی بیان داشت: این امر بدان معنا است که ما چقدر درآمد نفتی و غیر نفتی داریم و چقدر دلار می توانیم تامین کنیم و نیاز ما چه میزان است.

کیانی تصریح کرد: ما برای تهیه مایحتاج عمومی و ماشین آلات سرمایه ای و مسائل دارو و نیاز مردم برای سفرهای برون مرزی به دلار نیاز داریم و این طبیعی است که اگر بتوانیم توازنی بین عرضه و تقاضا ایجاد کنیم قطعا قیمت متعادلی خواهیم داشت.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …