گمرک رتبه دوم بهره وری را در بین دستگاه های زیر مجموعه وزارت اقتصاد کسب کرد

معاون گمرک ایران:

گمرک جمهوری اسلامی ایران رتبه دوم بهره وری را در سال ۱۴۰۱ در بین ۱۸ سازمان و شرکت دولتی زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی کسب کرد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۳۰

زمان انتشار:
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ – ۱۳:۵۹ بعد از ظهر

۲ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، محسن جلواتی معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک با اعلام این خبر گفت: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، گمرک ایران در آخرین سنجش بهره وری دستگاه های زیر مجموعه وزارت اقتصاد موفق شد از رتبه ۱۶ به رتبه دوم ارتقاء یابد.

وی عنوان داشت: در جلسه ای که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه و تمامی دستگاه ها و شرکت های تابعه وزارت اقتصاد برگزار گردید، برنامه ها و اقدامات انجام شده در گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی بهره وری معرفی و از تلاش ها و اقدامات این سازمان تقدیر شد.

جلواتی با اشاره به آغاز پروژه استقرار مدیریت چرخه بهره وری در گمرک از سال ۱۳۹۹ و به استناد بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، در خصوص اقدامات انجام گرفته برای ارتقاء بهره وری در گمرک اظهار داشت: تشکیل کمیته بهره وری در سطح مدیران، تشکیل کارگروه کارشناسان بهره وری متشکل از دفاتر و ادارات کل ستادی، تکمیل شاخص های بهره وری و برگزاری نشست های آموزشی در راستای ارتقای بهره وری در سازمان از جمله این اقدامات بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران افزود: برای ارتقای بهره وری در گمرک پس از تشکیل نشست های کارشناسی و تخصصی، ۲۵ برنامه احصاء و از سوی سازمان بهره وری تایید شد و گمرک ایران با توجه به این برنامه ها در راستای ارتقای بهره وری سازمان گام برداشته است.

جلواتی در خصوص شاخص های ارتقای بهره وری گمرک در سال ۱۴۰۱ گفت: گمرک در سال ۱۴۰۱، شاخص های لازم را مدنظر قرار داد، که از جمله این شاخص ها تکمیل و بهینه سازی مکانیزاسیون فرآیندها با تمرکز بر بهینه سازی فعالیت اجرایی و ایجاد سیستم کنترلی هوشمند در خصوص مدیریت عملکرد گمرکات اجرایی بوده است که نتیجه آن تسهیل تجارت و افزایش سرعت در ارائه خدمات به صاحبان کالا بوده است.

به گفته وی، توسعه مکانیزاسیون فرآیند واردات با هدف کاهش زمان ترخیص کالا و ایجاد سامانه یکپارچه در رویه ترانزیت با سازمان مجوز دهنده و برقراری لینک الکترونیکی جهت تبادل اطلاعات شرکت ها از دیگر شاخص های مورد اقدام گمرک در راستای ارتقای بهره وری می باشد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …