۵۰ درصد از صادرات کشور به عراق از کرمانشاه انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دارابی ظهر امروز در نشست خبری بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی جز پنج استان اول کشور است و در این زمینه از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های کرمانشاه برای امکان افزایش صادرات به کشورهای همسایه خصوصاً عراق، افزود: اگر بخواهیم گام بلندتری در حوزه صادرات برداریم به تنهایی این امکان وجود ندارد و نیازمند شکل گرفتن اتفاقات دیگری برای این استان نیز هستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه با با تاکید بر اینکه باید وضعیت مطلوبی برای تُجار در استان فراهم شود، ادامه داد: بر اساس منطق اقتصادی باید اعتبارات و منابع در جایی هزینه شود که بازدهی و بهره‌وری بالاتری داشته باشد.

دارابی با بیان اینکه باید توجهات بیشتری به حوزه زیر ساخت‌ها و امکانات برای تسریع بخشیدن به تجارت خارجی در کرمانشاه بشود، گفت: این استان ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، اما این مرز تنها مرز کرمانشاه نیست بلکه مرز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق است، بنابراین سود تجارت خارجی علاوه بر کرمانشاه، اقتصاد کشور را نیز بهره‌مند خواهد کرد.

وی با اشاره به رکورد ثبت صادرات کرمانشاه به کشور عراق، تاکید کرد: نیازمند یک بودجه ملی و منحصراً برای تأمین و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در مرزهای مشترک این استان با کشور عراق و مهیا کردن شرایط برای ادامه حضور فعالان حوزه صادرات هستیم.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …