۹۰ درصد اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی عملیاتی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر زبردست پیش از ظهر پنج شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران بابیان اینکه اتاق بازرگانی طی سال های اخیر تاحدودی برای مردم شناخته شد، گفت: اتاق بازرگانی به دولت در مسائل ارزی تاکید کرد ارز سه نرخی نشود چون فساد به دنبال دارد و وقتی اقتصاد کشوری بیمار شود هرکسی به دنبال آن است که سهم خود را بگیرد.

وی بابیان اینکه دولت نباید همه مسائل اقتصادی کشور را به گردن تحریم بیندازد چراکه بخشی از مشکلات به بی تدبیری باز می‌گردد، گفت: در این شرایط دولت باید به توصیه‌ها توجه کند.

زبردست با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی باید عضو محور باشد تا پوشش همگانی فعالان اقتصادی را محقق کند، افزود: تعداد اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان به ۷۲۰ نفر رسیده و به دنبال آن تعداد نمایندگان همدان در اتاق ایران به ۸ نفر افزایش یافته و برنامه ریزی بر این است که تا پایان دوره جدید تعداد اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان به ۲ هزار نفر برسد تا ۱۵ کرسی در اتاق ایران داشته باشیم.

فعالیت ۶ هزار نفر سیب‌زمینی‌کار در استان همدان

زبردست به فعالیت ۶ هزار نفر سیب‌زمینی‌کار در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه اگر از این تعداد حداقل ۵۰۰ نفر عضو انجمن شوند کارت بازرگانی دریافت خواهند کرد، گفت: انجمن مبل و منبت نیز درحالی که ۱۶ هزار نفر در این حرفه مشغولند فقط ۴۰ نفر عضو دارد در حالی که این انجمن باید تعداد اعضا را حداقل به ۲۰۰ نفر برساند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان بابیان اینکه اتاق استان همدان ۱۹ انجمن با ۴۵۰ عضو دارد و وضعیت عضوگیری ۱۰ انجمن نیز در دست پیگیری است، گفت: ۱۲ کمیسیون در اتاق بازرگانی استان همدان شکل گرفته که مسائل به صورت تخصصی در آن بررسی می‌شود.

زبردست به تشکیل مرکز داوری اتاق بازرگانی استان همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۷۰ پرونده در مرکز داوری تشکیل شده است، اظهار داشت: برای سبک شدن بار اتاق بازرگانی، نمایندگی استان در ملایر و تویسرکان نیز دایر شده تا مسائل فعالان این دو شهرستان در این نمایندگی‌ها پیگیری شود.

وی در ادامه شرکت‌های دولتی را رقیب بخش خصوصی عنوان کرد و بابیان اینکه این شرکت ها امتیازاتی دارند که بخش خصوصی از آن برخوردار نیست، گفت: به حدی وابستگی به مسئولیت‌ها در دولت وجود دارد که افراد حاضر نیستند مسئولیت را رها کنند.

عواملی که پشت فساد می‌خوابند یک یا دو نفر نیستند و زمینه آن گسترده است رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی عمل نشده و آنقدر دست‌های زیادی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند بسیاری از مسائل برطرف شود، گفت: عواملی که پشت فساد می‌خوابند یک یا دو نفر نیستند و زمینه آن گسترده است.

زبردست با بیان اینکه دولت باید مشکلات خود را در عراق برطرف کند، گفت: سرمایه‌گذاران همدانی در بازار میوه و تره‌بار عمان، امارات و قطر نمایندگی دارند با این وجود مسئولان استان در دستگاه‌های مرتبط، این تاجران را که سالها سابقه فعالیت دارند، نمی‌شناسند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه بودجه جاری اتاق در دوره هفتم سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود، یادآور شد: در دوره هشتم بودجه اتاق استان به بیش از ۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …