آخرین خبرها

بررسی راهکارهای تسهیل و توسعه تجارت با محوریت گمرکات کشورهای اوراسیا ، شانگهای و بریکس

حضور فعال گمرک ایران در بزرگترین نشست مشترک اعضای اتحادیه اوراسیا ، شانگهای و بریکس

بزرگترین نشست مشترک اعضای اتحادیه اوراسیا، شانگهای و بریکس با هدف تسهیل و توسعه همکاری های گمرکی و افزایش مبادلات تجاری بین اعضای این کشورها با حضور فعال گمرک ایران برگزار شد.

کد خبر:
۸۵ ۱۱۰۱۴۰۲

زمان انتشار:
۳ خرداد ۱۴۰۲ – ۱۶:۲۸ بعد از ظهر

۳ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، در این نشست که با حضور مقامات بلند پایه اعضای اتحادیه اوراسیا، شانگهای و بریکس امروز در مسکو برگزار شد، امید گلزاری سرپرست دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران به عنوان یکی از سخنرانان این نشست گفت: توسعه همکاری های گمرکی و تجاری و افزایش حجم مبادلات تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه از برنامه های اولویت دار گمرک ایران است.


گلزاری با اشاره به اینکه برنامه ریزی و اراده ایران بر افزایش و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و عضو این اتحادیه ها است، بیان‌ نمود: گمرک ایران آمادگی دارد با امضای سند همکاری فعالان اقتصادی مجاز نسبت به ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به ذینفعان در راستای تسهیل و تسریع در تجارت بین این کشورها نقش موثر خود را ایفا نماید.

سرپرست دفتر همکاری های بین الملل گمرک با اشاره به عملیاتی شدن کریدور سبز گمرکی بین ایران و فدراسیون روسیه گفت: از زمان اجرای این کریدور، حجم‌ مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یافت و این تجربه می تواند بین دیگر کشورهای عضو اتحادیه نیز عملیاتی گردد.

براساس این گزارش در این نشست، عضو هیئت مدیره و وزیر اقتصاد کلان روسیه، وزیر امور خارجه جمهوری بلاروس، عضو شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه، رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا، معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، معاون وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، دبیرکل کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، سفیر آسیا در گروه بریکس، وزیر مختار سفارت جمهوری خلق چین در فدراسیون روسیه، معاون اول مدیر کل راه آهن روسیه و مدیر همکاری های بین المللی گروه رسانه ای روسیه حضور داشتند.

براساس این گزارش، مسئولان اوراسیا، سازمان همکاری های شانگهای و گروه بریکس در این نشست با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را این اتحادیه ها تشکیل می دهند، بر ضرورت همکاری های بین المللی و بین اتحادیه برای تسهیل تجارت، سهولت در تبادلات بانکی و سرعت بخشیدن به حمل و نقل در تجارت تاکید کردند.

بنابر این گزارش، ایجاد مشارکت جدی و فعال سه جانبه، اجرای یک پروژه بزرگ حمل و نقل در اوراسیا، چشم انداز همکاری های پولی و مالی بین کشورهای اتحادیه شانگهای، اوراسیا و گروه بریکس و تلاش و مهیا کردن فرصت برای رشد اقتصاد ملی و ثبات اقتصادی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

این گزارش حاکیست، استفاده از فرصت ها برای ارتقای همکاری در سطح خارج از اوراسیا از جمله بریکس (BRICS ) شامل ۵ کشور اقتصادی برزیل ،روسیه،هند،چین و آفریقای جنوبی ، بهره مندی از ظرفیت های یکسان سازی سیستم های پرداخت، استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب های متقابل و همچنین تبادل بهترین شیوه ها در زمینه ی مقررات تجاری، گمرک، حمل ونقل، لجستیک و ترویج نوآوری و توسعه پایدار از دیگر مواردی بود که در این نشست بر اهمیت ویژه آن تاکید شد.

 

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …