آخرین خبرها

مجوزها و استعلام‌های حوزه تجارت و گمرکی باید یک هفته‌ای صادر شود

  وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به گزارش رئیس جمهور در جلسه هیات دولت درباره صرف زمان طولانی در بعضی دستگاه‌ها برای صدور مجوزها و پاسخ به استعلامات، اظهار کرد: گزارشی که رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت مطرح کردند در ادامه گزارشی بود که به ایشان تقدیم شده بود. 

کد خبر:
۱۱۰۱۵۰۲۸۱

زمان انتشار:
۱ خرداد ۱۴۰۲ – ۰۷:۳۴ قبل از ظهر

۱۸ بازدید

بعضی از دستگاه‌ها به طور متوسط ۱۳ و بعضی بالاتر تا ۱۷ روز زمان پاسخ دادن به مجوزهای حوزه تجارت و گمرکی کشور را طولانی کرده بودند که با دستور رئیس جمهور مکلف شدند که این بازه زمانی را به همان هفت روزه مصوبه قانونی کاهش دهند.

همچنین در رابطه با تعداد بخشنامه‌های متعددی که در حوزه تجارت خارجی و گمرک صادر می‌شود، از آنجایی که یکی از گلایه‌های رهبر معظم انقلاب در جلسه با کارآفرینان همین تعدد، تکثر و تغییر متناوب آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بود، امروز گزارشی در هیات وزیران ارائه شد.

بر اساس این گزارش رویه‌های معیوب مانع تولید از جمله بخش‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها که در دو ماه اول سال گذشته ۵۵ مورد در حوزه تجاری و گمرکی کشور و توسط دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت صمت، وزارت جهاد و همه دستگاه حوزه تجارت بوده، به ۳۱ مورد کاهش پیدا کرد.

دستور رئیس جمهور این بود که در ۱۰ ماه باقیمانده امسال برای محقق شدن کامل هدف رشد تولید باز هم باید این عدد کمتر شود و فعالان اقتصادی بتوانند به شکل کاملاً پیش‌بینی پذیر در تقویم زمانی مشخص بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها را داشته باشند.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

گمرک اصلی ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در مرزها است

رئیس کل گمرک ایران: معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران ؛گمرک را اصلی ترین …