تشریح اهداف و برنامه های گمرک در حوزه حقوقی و نظارت

از سوی معاون حقوقی و نظارت گمرک در کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی بیان شد

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران در کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی ضمن بیان اهداف این کارگاه، برنامه های گمرک در این حوزه را تشریح کرد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۱۱۳

زمان انتشار:
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ – ۱۱:۵۳ قبل از ظهر

۱۱ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، دکتر ابراهیم نقدی در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: گمرک با تجهیز گمرکات به ابزارهای آشکار ساز و همچنین استقرار سگ های جستجو گر، تمام توان خود را برای نظارت مطلوبتر و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و پولشویی انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه گمرک علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان وصول کننده درآمد های گمرکی و سومین منبع درآمدی دولت افزود: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور ضمن اعمال قوانین و مقررات گمرکی، تسهیل گری در حوزه تجارت خارجی را با توجه به برنامه و سیاست های مدون در دوره جدید مدیریتی به شکل موثری ایفا می‌کند.

به گفته وی کنترل، نظارت و صیانت از جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، بهداشت و سلامت و موارد مرتبط در کنار نقش تسهیل گری و وصول درآمد از دیگر وظایف عمده گمرک است.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران با تاکید بر ضرورت آشنایی بیشتر مسئولین و کارشناسان گمرکات با آخرین قوانین و مقررات مرتبط با مبارزه با پولشویی و اشتراک گذاشتن دانش در این حوزه به برخی مصادیق پولشویی در ایران پرداخت و اظهار داشت: کارشناسان باید با آموزش مستمر و فراگیر با روش ها و فرآیندهای مبارزه با پولشویی و تطهیر پول آشنا شوند تا نسبت به پیشگیری و برخورد با آن اقدامات لازم انجام شود.

وی ضمن تبیین نقش و جایگاه حساس گمرک در این حوزه، به تاثیرات منفی پولشویی در حوزه تجارت خارجی و اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود:
توجه بیش از پیش در این حوزه و کنترل بهینه و هوشمند در دستور گمرکات قرار گیرد.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی ۲۹ و ۳۰ خرداد و با حضور مسوولان و کارشناسان گمرکات اجرایی سراسر کشور، در تهران در حال برگزاری است

 

 

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …