حمایت از واحدهای تولیدی مناطق آزاد با هدف توسعه صادرات

در دیدار مدیران گمرک و مناطق آزاد مطرح شد:

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و جمعی از مسئولان ستادی گمرک در نشستی مشترک با دبیر و مدیران شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور راهکارهای حمایت از واحدهای تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف توسعه صادرات را بررسی کردند.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۲۵۱

زمان انتشار:
۲۵ مهر ۱۴۰۲ – ۱۸:۳۸ بعد از ظهر

۱۱۵ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، در این نشست مدیران مناطق آزاد و ویژه کشور موارد مرتبط با بحث تجارت خارجی، تولید و صادرات از محل ورود موقت را مطرح و از سوی مسولان گمرک توضیحات لازم ارائه شد.

بر اساس این گزارش، صادرات مجدد از محل ورود موقت به مناطق آزاد، نحوه ورود موقت تجهیزات شامل تجهیزات ماشین آلات و خودرو، افزایش ساعت کاری گمرکات در این مناطق و خروج کالاها شامل ضایعات و تجهیزات متعلق به سالیان قبل از این مناطق  از دیگر موارد مورد درخواست مدیران منطقه آزاد و ویژه در این نشست بود.

در این نشست دکتر رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحد های تولیدی مناطق آزاد، گفت: اعطای تسهیلات ورود موقت ماشین آلات راهسازی به گمرکات مستقر در مناطق آزاد و ویژه با حداقل تضمین مقرر در قانون، ابلاغ بخشنامه مربوط به ورود موقت خودرو در این مناطق و ورود موقت مواد اولیه تجهیزات و مواردی که نیاز به پردازش در قلمرو گمرکی به سرزمین اصلی است، از جمله این تسهیلات می باشد.

این گزارش می افزاید: تجهیز گمرکات مناطق آزاد و ویژه به دستگاههای کنترلی ایکس ری، تشریح دستورالعمل تسهیل گری در حوزه تجارت خارجی و ثبت سفارش و ثبت آماری کالاهای ورودی به مناطق آزاد از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش مقرر شد بمنظور همکاری بیشتر در راستای حمایت از واحد‌های تولید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کمیته مشترکی با حضور معاونت امور گمرکی، حقوقی، برنامه ریزی و امور  بین الملل، دفتر واردات گمرک و نمایندگان معرفی شده از سوی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تشکیل گردد تا موضوعات مربوط به بحث تجارت خارجی و حمایت از واحدهای تولیدی این مناطق به شکل تخصصی تر بررسی گردد.

این گزارش می افزاید: همچنین مقرر شد در این کارگروه موارد مربوط به گواهی تولید، نحوه ورود موقت، بحث قائده ۲A بمنظور تسهیل امور در قالب این کمیته بررسی و تصمیم گیری شود.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

از تابستان آینده، وارد فاز دوم گمرک هوشمند خواهیم شد

وزیر اقتصاد در آیین رونمایی از فاز اول گمرک هوشمند:  وزیر امور اقتصادی و دارایی …