مقرر شده آزمون بعدی کارگزاری گمرکی در سال جاری برگزار شود/ تعداد ۶۶۳ پروانه کارگزاری جدید در گمرک فعال شد

گمرک ایران اعلام‌ کرد:

گمرک ایران اعلام کرد: با فعال شدن ۲۰۱ پروانه جدید کارگزاری گمرکی، تعداد پروانه های فعال شده از پذیرفته شدگان در آزمون سال گذشته، به ۶۶۳ پروانه رسید

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۲۲۳

زمان انتشار:
۵ مهر ۱۴۰۲ – ۱۳:۳۴ بعد از ظهر

۱۵۸ بازدید

پس از تأیید نهایی و دریافت کد رهگیری از سامانه مجوزها، دفتر واردات پروانه کارگزاری ۶۶۳ نفر از پذیرفته شدگان در آزمون کارگزاری گمرکی را فعال کرد.

بر اساس این گزارش، این افراد می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین گمرک اجرایی فعالیت خود را آغاز کنند.

این گزارش حاکیست، دفتر واردات کد رهگیری صادره در سامانه مجوزها را به عنوان شماره پروانه کارگزاری این افراد در سامانه احراز هویت گمرک درج کرده است.   این گزارش می افزاید: در آزمون کارگزاری برگزارشده در سال گذشته، ۶۵۷۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر پذیرفته شدند. از میان این افراد، تاکنون ۶۶۳ نفر تأیید نهایی شدند و رسیدگی به وضعیت بقیه پذیرفته‌شدگان نیز به مرور انجام و اطلاع رسانی مقتضی انجام خواهد شد.

این گزارش حاکیست، برای تأیید نهایی و صدور هر پروانه کارگزاری، استعلاماتی مانند نداشتن رابطه استخدامی از سازمان امور استخدامی کشور، نداشتن سوء پیشینه، تأییدیه مدرک تحصیلی، گواهی پایان خدمت و بررسی سوابق متقاضیان از سوی حراست کل کشور انجام و پس از استخراج اسامی واجدان شرایط، پروانه کارگزاری گمرکی آنها فعال شد.

یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم تسهیل کسب و کارها از ابتدای فعالیت خود در دوره جدید است و در چارچوب این سیاست اقدامات مرتبط با تسهیل در صدور کارت کارگزاران گمرکی نیز افزایش یافته است.

شایان ذکر است، آزمون کارگزاری گمرکی پس از ۶ سال در سال ۱۴۰۱ برگزار گردید و مقرر شده است آزمون بعدی کارگزاری گمرکی در سال جاری برگزار شود.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …