بهره برداری از  پروژه های عمرانی و دستگاه های  آشکارساز در گمرکات به ارزش ۳۷۷ میلیارد تومان

با حضور وزیر اقتصاد  به صورت ویدئو کنفرانس انجام گرفت

پروژه های عمرانی و دستگاه های آشکارساز در گمرکات کشور به ارزش ۳۷۷ میلیارد تومان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید. 

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۱۷

زمان انتشار:
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ – ۱۵:۵۶ بعد از ظهر

۱۴۸ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، این پروژه ها شامل بهره برداری از محوطه های گمرکی گمرک آستارا و دومین دستگاه آشکارساز این گمرک، افتتاح دومین دستگاه آشکارساز گمرک میرجاوه، ساختمان اداری گمرک ساری، منازل سازمانی گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس و افتتاح دستگاه های آشکار ساز چمدانی در گمرکات خسروی، ریمدان، مهران، شلمچه و چذابه بوده است. 

رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این مراسم، ضمن تشریح پروژه های گمرک، افزود: در تولید دستگاه های آشکار ساز استفاده از توان و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان در دستور گمرک قرار دارد.

رضوانی فر اظهار داشت حتی برای تعمیر و نگهداری و تامین قطعات دستگاه های آشکارساز در گمرکات نیز از توان و خدمات شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه تقویت شوند. 

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت:  نصب دستگاه‌های آشکارساز کامیونی و چمدانی در گمرکات سبب تسهیل و تسریع در تجارت خارجی کشور و تردد مسافران می‌شود و گامی در جهت هوشمندسازی فعالیت‌های گمرک به‌شمار می‌رود. 

وی همچنین افزود: سامانه جدید گمرکی در راستای گمرک هوشمند به صورت آزمایشی آماده شده و در آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد که یکی از پروژه‌های بزرگ گمرک جمهوری اسلامی محسوب می شود.  

رضوانی در این مراسم همچنین اقدامات گمرک در راستای کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات گمرک و کاهش تعداد بخشنامه در حوزه تجارت را تشریح کرد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

اعمال فوق العاده خاص برای کارکنان گمرک و اصلاح ساختار و ارتقای پست های سازمانی

در دیدار معاون رئیس جمهور با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد: معاون رئیس جمهور …