اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی استان شرقیه شمالی عمان، مبادلات دوجانبه افزایش می‌یابد و امیدواریم این دیدارها و مراودات در رفاه و منافع مردم هر دو استان تأثیر خوبی بگذارد.

قاسم کریمی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی استان شرقیه شمالی عمان، افزود: تلاش می‌کنیم تعداد همکاری، یادداشت‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری مداوم، پایدار و بیشتر شود تا مسیر تجارت و توسعه اتاق‌های بازرگانی دو استان آذربایجان غربی و استان شرقیه شمالی عمان افزایش یابد.

رئیس اتاق ارومیه افزود: حسن هم‌جواری آذربایجان غربی با سه کشور و قرارگیری در مسیر کریدور ترانزیتی ایران و برنامه دولت سیزدهم در جهت افزایش تعاملات با همسایگان، برنامه ایجاد کریدور دریای عمان تا مدیترانه میان دو استان آذربایجان غربی ایران و شرقیه شمالی عمان برنامه‌ریزی شده تا بتوان از این ظرفیت برای توسعه دو منطقه بهره برد.

کریمی با اشاره به اینکه در جریان حضور هیات فعالان اقتصادی عمانی در ارومیه، گوشه‌ای از توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری شهر ارومیه و آذربایجان غربی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت کم حضور این هیات در ارومیه نتوانستیم تمام ظرفیت‌های استان اعم از معدن طلای زرشوران، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برای شناساندن کامل آذربایجان غربی دوست داریم روابط خود را هم در سطح دیپلماسی و هم فعالیت اقتصادی دو استان توسعه دهیم.

در ادامه محمد بن ناصر مسکری، رئیس اتاق بازرگانی استان شرقیه شمالی عمان افزود: برای ادامه همکاری‌ها با آذربایجان غربی از هیات اقتصادی این استان برای سفر به عمان دعوت می‌کنم.

وی تصریح کرد: در مدت‌زمان حضور در ارومیه بسیاری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و امکانات موجود در این استان اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای اقتصادی بزرگ‌مقیاس از نزدیک بررسی شد و می‌توان همکاری‌های خوبی با همدیگر داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان شرقیه شمالی عمان افزود: با توجه به حمایت‌های ویژه استاندار و مقامات دولتی و تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی قاسم کریمی رئیس اتاق ارومیه توسعه روابط با همسایگان قابل‌ستایش و قطعاً در آینده نزدیک راهگشای اقتصاد استان خواهد بود.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان در ۱۰ بند در زمینه‌های افزایش همکاری‌های اقتصادی، گردشگری، توسعه تجارت و صادرات مجدد به کشورهای هدف صادراتی امضا شد.

حتما ببینید

الزام تجار به انتقال کانتینرهای خالی، قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: در سابقه ۱۲۰ ساله اتاق بوشهر، …