تشکل‌گرایی در بهبود فضای کسب‌وکار تأثیرگذار است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: تشکل گرایی و اقدام جمعی نقش مؤثری در بهبود محیط کسب‌وکار دارد و اتاق کرمان با اتکا به این خصیصه تشکل‌ها، نمی‌خواهد یک نهاد سیاسی باشد بلکه به دنبال تأثیرگذاری است.

سیدمهدی طبیب زاده، در جمع هیات رئیسه تشکل‌های تخصصی زیرمجموعه اتاق کرمان، افزود: اتاق دانا و توانا برای پیشبرد فعالیت‌ها و اهداف خود به ابزار و پشتوانه لازم برای بالا رفتن قدرت چانه‌زنی نیاز دارد که تشکل‌ها یکی از این ابزارهای مهم است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه حضور تشکل‌های قوی در استان ادامه داد: باید از توان تشکل‌ها و توان کارشناسی اتاق برای پیشبرد اهداف فعالان اقتصادی استفاده کنیم.

طبیب زاده، یکی از مسائل فعالیت در حوزه تشکل‌ها را کمتر شدن روحیه کار تیمی عنوان و بیان کرد: تشکل‌ها باید قوی و ساختارمند باشند و به آن توانمندی و قدرتمندی لازم برسند که عضویت در آنها موجب افتخار فعالان آن حوزه باشد.

رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: علاقه‌مندیم که فعالیت‌ها به‌جای شخص گرایی به سمت تشکل گرایی پیش رود و همه ظرفیت‌های اتاق مانند شورای گفت‌وگو، مرکز کسب‌وکار، دوره‌های آموزشی، مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی در زمینه کسب‌وکارها، کمک به تشکل‌ها و خدمت به فعالان اقتصادی فعال هستند.

در ادامه این نشست نایب‌رئیس اتاق کرمان خطاب به تشکل‌ها برای رفع مسائل خود پیشنهاد داد تا از ارائه خدمات مرکز کسب‌وکار اتاق کرمان در حوزه‌های مختلف استفاده و آن را به اعضای زیرمجموعه خود معرفی کنند؛ زیرا ۸۵ تا ۹۰ درصد پرونده‌های متقاضیان پس از پیگیری‌های لازم و بررسی در مجامع مختلف به نفع اعضای اتاق تمام شده است.

حمید عزت‌آبادی پور تصریح کرد: اگر تشکل‌ها در راستای فعالیت‌ها و وظایف اتاق پروژه‌ای را تعریف و آن را به هیات رئیسه اتاق کرمان پیشنهاد دهند، به‌شرط آنکه در اجرای آن نقش بپذیرند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی در رابطه با فعالیت تشکلی در استان کرمان و وجود برخی مسائل فرهنگی در این زمینه گفت: شاید مسائل را خوب ببینیم و بیان کنیم اما برای پیدا کردن راه‌حل، تدبیر و پافشاری کردن برای رفع آنها چندان جدی عمل نمی‌کنیم.

در ادامه عضو هیات رئیسه اتاق کرمان و ناظر تشکل‌ها در اتاق کرمان بیان کرد: هیچ جمعی به‌اندازه تشکل‌ها نمی‌تواند برای اعضا و ذینفعان خود احقاق حق کند و به همین دلیل اتاق ایران و اتاق کرمان تمرکز ویژه‌ای بر روی تشکل‌ها دارند.

آرش علوی اظهار کرد: جذب اعضای جدید و متنوع، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که تشکل‌ها باید هر سال برای آن برنامه‌ریزی کنند زیرا هنر ما در جذب اعضایی است که الزاماً همفکر ما نیستند و این‌گونه می‌توان تشکل قوی‌تری داشت.

وی تصریح کرد: باید برای تشکل‌ها، دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب ویژه تشکل‌ها برگزار کنیم و همچنین نشست‌های جداگانه برای حل مسائل مطرح شده تشکل‌ها با مجموعه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.

در ادامه مدیر واحد تشکل‌های اتاق کرمان در این نشست با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ تشکل رسمی در اتاق کرمان ثبت شده است، گفت: در سال جاری سه تشکل طلا و جواهرات، جوانان کارآفرین و قطعه سازان صنعتی تشکیل شده است.

فاطمه مهرابی افزود: درخواست‌هایی برای تشکیل چندین تشکل به اتاق کرمان رسیده، اما تشکیل انجمن‌ها بر اساس ظرفیت‌های استان و نبود انجمن مشابه، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تشکیل انجمن‌های فناوری اطلاعات، انرژی، فرش و گردشگری در دستور کار و اولویت اتاق کرمان قرار دارد.

در این نشست ارائه اساسنامه تیپ، سختگیری‌ها در دریافت کارت عضویت و بازرگانی برای عضویت در تشکل‌ها، تخصصی‌تر شدن کمیسیون‌های اتاق برای تعامل بیشتر با تشکل‌ها، ارائه نشدن خدمات تخصصی به اعضای تشکل‌ها و تعامل بیشتر بین تشکل‌ها ازجمله مسائل تشکل‌ها بود که مطرح شد.

حتما ببینید

الزام تجار به انتقال کانتینرهای خالی، قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: در سابقه ۱۲۰ ساله اتاق بوشهر، …