افزایش مالیات شرایط را برای تولیدکنندگان سخت تر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام شکوری ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گلستان اظهار کرد: امسال سال رونق تولید است و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تولید و اشتغال است اما رفتار سایر دستگاه ها از جمله محیط زیست، گمرک و … می توان اشتغال و تولید را متاثر کند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش و رونق تولید به الزاماتی نیاز داریم، افزود: یکی از الزامات توسعه کشور و تحقق شعار رونق تولید این است که نقطه نظرات فعالان اقتصادی اهمیت داده شود در شرایطی که هم اکنون از فعالان اقتصادی یا مشورت گرفته نمی شود و یا به نقطه نظرات آنها عمل نمی شود.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران به موضوع خصوصی سازی در کشور هم اشاره کرد و ادامه داد: مجموع واگذاری های انجام شده در طی سال های گذشته ۱۴۹ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۷ درصد در بخش خصوصی، ۵۰ درصد شرکت های خصولتی و بخشی هم در رد دیون و سهام عدالت بوده است.

وی اضافه کرد: نوع واگذاری ها جای سوال است خیلی از این واگذاری ها ارزان فروخته شده است و اهمیت بحش خصوصی برای احیاء این واحدها نادیده گرفته شده است.

شکوری از بانک ها به عنوان موتور محرک تولید مام برد و با تاکید بر اصلاح ساختار نظام بانکی، تصریح کرد: نوسانات ارز فعالان اقتصادی را دچار مشکل می کند و پایین بودن پایه قیمت صادراتی به تولید آسیب می زند و نمی گذارد رونق تولید انفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اجرای پنجره واحد برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه صدور مجوزها، بیان کرد: اصلاح نظام مالیاتی یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی است چراکه در حوزه تولید، صادرات و خدمات با مشکلات مواجه هستیم و نرخ مالیات می تواند کمک کند این تبعات منفی در بخش تولید کمتر شود.

شکوری خاطرنشان کرد: وقتی نرخ رشد منفی در صنعت و معدن داریم افزایش ۳۰ درصدی مالیات شرایط را برای فعالان اقتصادی سخت تر می کند و این امر اصلاح نظام مالیاتی را بیش از پیش نمایان می کند.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …