بخش خصوصی باید جایگاه واقعی خودش را پیداکند

به گزارش خبرنگار مهر، آرمان خالقی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت توجه به بخش خصوصی اظهارداشت: بخش خصوصی باید بتواند جایگاه خودش را پیدا کند، اتاقی که به نحوی عمل می‌کند که دل هیچ مسئولی آزرده نشود آن اتاق شایسته بخش خصوصی استان ما نیست و عملکردش باعث شده است ما در اکثر شاخص ها در قعر جدول است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتاق ارومیه در سطح کشور هیچ جایگاهی در هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون های اتاق ایران نداشته است و این خلا باید با حضور اعضای فعلی پر شود افزود: هدف ما تغییر روش سنتی هدایت چندین و چندساله اتاق ارومیه است، میانگین دانش وتوان مدیریتی اعضای این ستاد بالاتر از هرجمع دیگری است، میانگین سن اعضای این ائتلاف جوان تر از هرجمع دیگری است.

خالقی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات اعضای ائتلاف ‌برای‌فردا معتقدند اتاق ارومیه باید از رئیس محوری خارج شود و تصمیمات باید توسط هیئت رئیسه پخته و اعلام شوند، اتاق باید حامی تشکلات جدید باشد نه مانع آن، باید کمیسیون های تخصصی اتاق فعال شوند و در زمینه های تخصصی خروجی های عملی ارائه دهند. ۳۰ سال است که سخنان مسئولین اتاق ثابت است و دائما تکرار می‌شود.

سخنگوی ائتلاف برای فردا با بیان اینکه لیست اعضا و مشخصات اتاق ارومیه با وجود تقاضای ائتلاف ما در اختیار شان قرار نگرفته است و این اقدام هیئت رئیسه فعلی اتاق مهندسی انتخابات را در اذهان متبادر می‌کند عنوان کرد: بر اساس برخی اظهارات یکی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات کارمند یکی از کاندیداهای فعلی اتاق است.

عضو اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در شرایط حساسی قرار داریم و برای عبور سلامت از این گردنه حساس و تاریخی کشور که دچار مشکلات مختلف اقتصادی است باید صادقانه تلاش کنیم افزود: کمیسیون‌های اتاق نباید زینت المجالس باشند، نخبگان باید مدیریت کمیسیون‌ها را بر عهده گیرند.

فاطمه قنبرپور با بیان اینکه اتاق اورمیه نیازمند روحی تازه است خاطرنشان کرد: دغدغه‌های شخصی اعضای اتاق بر مطالبات فعالین اقتصادی ارجحیت ندارد و نباید داشته باشد امیدواریم سه دهه بحث‌های تکراری در اتاق بازرگانی ارومیه پایان یابد.

وی با اشاره به شبهات مربوط به کارت های عضویت اتاق بازرگانی چرا رفع نمی شود افزود: چرا باید کارت‌های عضویت فله‌ای صادر شود؟ در عرض سه روز و چند هفته مانده به انتخابات، آمار کارت‌های عضویت نزدیک به ۱۰۰ عدد افزایش یافته است.

قنبرپور تاکید کرد: آنچه امروز مدنظر است وضعیت شکننده اقتصادی در یک ونیم سال گذشته بوده و باید عملکرد اتاق فعلی را در این بازه ارزیابی کنیم، سوال این است که اتاق ما چه تدابیری در یک سال گذشته و در اوج بحران های اقتصادی برای فعالین بخش خصوصی استان اتخاذ کرده است، پاسخ به این سوال را می‌توان در ورشکستگی و تعطیل شدن واحد های تولیدی و صنعتی سطح استان به راحتی پیدا کرد.

رحیم وهاب زاده یکی از اعضای اتاق ارومیه و عضو ائتلاف برای فردا نیز در این نشست با اشاره به شبهات موجود در جریان انتخابات گفت: برخی از کارت های بازرگانی که مطابق قانون باید هرساله تمدید می‌شدند فقط در ایام انتخابات و هر چهار سال یک بار تمدید می‌شوند و سرنوشت انتخابات را تغییر می‌دهند این امر موجب استمرار ۳۰ ساله مدیریت یک طیف و یک تفکر در اتاق ارومیه شده است.

شهرام شریف دیگر عضو این ائتلاف نیز با اشاره به عملکرد دوره هشتم اتاق ارومیه گفت: این یک اصل است اگر کاری را به همان روش گذشته انجام دهیم نتیجه همان نتیجه سابق خواهد بود، اگر امروز همه واحد های تولیدی و صنعتی و فعالین بخش خصوصی ما در اوج رونق فعالیت می‌کند باید همان راه گذشته را طی کنیم اما اگر چنین نیست و وضعیت امروز بخش خصوصی بسیار آشفته است باید این سیستم مدیریتی ۳۰ ساله تغییر پیدا کرده و تفکر و ایده هایی نو جایگزین شوند.

مرتضی ابراهیمی یکی دیگر از اعضای ائتلاف برای فردا نیز با بیان اینکه شعار نمیدهم چرا که باید عملگرا بود و خودمان را با اعمالمان به همگان ثابت کنیم خاطر نشان کرد: علاقه ای به تخریب ندارم اما دوستان رقیب کارنامه خود را لطفا ارائه دهند تا همه قضاوت کنند.

جلیلی پور یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: به نظرم زمان تغییر فردا رسیده است و فعالان اقتصادی نیز این موضوع را احساس کرده اند.

رضا جمشیدی همچنین در این جلسه با بیان این که برخی ها اتاق بازرگانی را حیاط خلوت می پندارند تصریح کرد: ائتلاف “برای فردا” به دنبال تغییر در وضعیت فعلی است.

صلاح الدین مصطفوی نیز در این جلسه با بیان اینکه  حمایت از تولید و کارآفرینی در اتاق فعلی کم رنگ است و این موارد باید تقویت شود یادآور شد: آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی است و پیوند صنعت و کشاورزی در این منطقه منجر به شکوفایی اقتصادی می شود.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …