برقراری مجدد ضریب ۱.۲ در احکام حقوقی همکاران بازنشسته گمرک

ضریب یک و دو دهم در احکام حقوقی بازنشستگان گمرک مجدداً برقرار شد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۵۰۸

زمان انتشار:
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ – ۱۷:۵۰ بعد از ظهر

۳۳ بازدید

 به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از گمرک ایران، به رغم صراحت بند پ ماده ۴ قانون امور گمرکی درباره برخورداری همکاران بازنشسته گمرک از امتیاز جداول حق شغل موضوع ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، ضریب یک و دو دهم اعمال نمی‌شد. 

این گزارش با اشاره به اینکه این قانون تا قبل از تاریخ اول اسفند ۹۸ اعمال می‌شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته اعمال و برقراری ضریب یادشده برای بازنشستگان گمرک از سوی صندوق بازنشستگی کشوری موافقت و بعد از مصوب شدن، افزایش ضریب به همه گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

این گزارش حاکیست، مقرر شده است گمرکات اجرایی احکام همکارانی را که از تاریخ اول اسفند ۹۸ به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند، با هماهنگی صندوق مذکور در استان ها برای برقراری حقوق جدید و پرداخت معوقات آن اصلاح کنند. 

این گزارش می‌افزاید: در نتیجه اقدامات مثبت انجام گرفته، میانگین حقوق پرداختی در احکام بازنشستگی مشمول به طور میانگین یک تا دو میلیون تومان افزایش یافته است. 

شایان ذکر است، صندوق بازنشستگی کشوری، معوقات حاصل از اعمال ضریب را از تاریخ اول اسفند ۹۸ تاکنون محاسبه و به حساب بازنشستگان مشمول واریز خواهد کرد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …