برنامه های توسعه منطقه ای تدوین شود/ راه اندازی دادگاه تجاری

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسن شافعی پیش ازظهر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه مازندران در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و کشاورزی دارای رتبه‌های اول و دوم کشوری است، افزود: همچنین این استان در بخش صنعتی جزو پنج استان برتر کشور است.

وی افزود: همچنین مازندران با داشتن نوار ساحلی طولانی و سوابق ارتباطی و تعاملی با کشورهای مختلف نقش ویژه ای در حوزه اقتصادی دارد.

وی با اظهار اینکه باید مثلث دانشگاه، بخش خصوصی و دولتمردان با تعاملات نسبت به رفع مشکلات استان اقدام کنند، افزود: اقتصاد ما پر از دمل های چرکین و کهنه ای است که در پی کرونا این دمل های چرکین سرباز می‌کند.

شافعی یادآور شد: در برنامه‌های توسعه کشور از ابتدا تاکنون یک نسخه واحد برای کشور نوشته شد و آن را ابلاغ کرده‌اند درحالی که برنامه‌های توسعه باید منطقه‌ای تدوین شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: برنامه‌های توسعه‌ای مازندران باید بومی و مازندرانی تدوین شود و باید استان‌ها صاحب اختیارات شوند.

وی ادامه داد: اشکال اساسی و کهنه برنامه‌های توسعه باید در برنامه آینده رفع شود و باید نگاه منطقه‌ای به برنامه‌های توسعه داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه شرایط کرونایی و تحریم‌ها در کشور ویژه است، تصریح کرد: نیازمند نگاه جامع و تعاملی برای رفع مشکلات هستیم و باید با محوریت جمعی مشکلات را پیگیری کنیم.

شافعی یادآور شد: فعالان اقتصادی مشاوران قوای سه گانه کشور هستند و باید طبق قانون و منصفانه مسائل را پیگیری و رصد کنند.

وی با اینکه تاپایان سال پنجره واحد در کشور راه اندازی می‌شود، گفت: برای راه اندازی دادگاه اقتصادی و تجاری نیز از سوی قوه قضائیه اعلام آمادگی شده است که می‌تواند در مسائل اقتصادی در آینده تأثیرگذار باشد.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با اشاره به سوابق اقتصادی مازندران از این استان به عنوان یک کلانشهر بزرگ یاد کرد و وجود بیش از چهار هزار واحد تولیدی فعال در استان را یک ظرفیت برشمرد.

وی با بیان اینکه مازندران در حوزه گردشگری و مسافری نیز ظرفیت‌های زیادی دارد خواستار بهره گیری از ظرفیت‌های این بخش شد وگفت: مازندران در تولید ۱۲ نوع محصول در کشور رتبه برتر را دارد.

ساختمان اتاق بازرگانی مازندران با زیربنایی شش هزار مترمربع احداث شده است.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …