تحریم ها هیچ تاثیری برگمرکات خوزستان نداشته است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بلوطی میرزا ظهر امروز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در سیاست های جدید گمرک تلاش می شود کالا هایی که ارزش افزوده بیشتری دارد و به لحاظ وزنی زیاد نیستند را صادر کنیم.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال صادرات کالا از حیث وزنی ۷ میلیون ۵۸۳ تن بوده  که در مدت مشابه سال گذشته این میزان     ۸ میلیون به ثبت رسیده است.

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه صادرات استان در کشور رتبه سوم را دارد، تصریح کرد: ۸۰۰ میلیون دلار ارز ریالی صادرات به کشور عراق  بوده است که این میزان در مدت مشابه ۳۹۲میلیون دلار بوده است که رشد ۱۰۵درصدی شامل می شود.

وی در خصوص واردات صورت گرفته در ۶ ماهه نخست سال، بیان کرد: ۳میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال گذشته تفاوت خاصی نداشته است.

بلوطی میرزا عنوان کرد: عمده واردات ما از بند امام خمینی(ره) و مربوط به کالا های اساسی بود که ۶ درصد از لحاظ وزنی و ۲ درصد ارزش ریالی افزایش داشته است.

ناظر گمرک  خوزستان با بیان اینکه واردات در گمرک خرمشهر و آبادان کاهش داشته است، گفت: واردات در گمرک خرمشهر ۲۶درصد کاهش داشته است که عمده کالاهای وارداتی از این گمرک در گذشته کالا های لوکس بوده است.

وی افزود: تحریم ها در فعالیت گمرکات خوزستان بی اثر بوده است و برخی کاهش ها در واردات به دلیل سیاست های داخلی بوده است.

بلوطی میرزا در خصوص ۱۴۸هزار تن ذرت آلوده که از خروج آن از گمرک جلوگیری شد، تصریح کرد: تاکنون تصمیم برای معدوم با بازگردانی به کشور مبدا انجام نشده است، معدوم کردن این حجم خود هزینه بر است و به محیط زیست نیز آسیب خواهد رساند.

ناظر گمرکات خوزستان بیان کرد: برای ورود خودرو ها با برند مجاز کارهای تشریفاتی آن برعهده منطقه آزاد است و گمرک تنها امر نظارت را در این خصوص برعهده دارد.

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …